HALAMAN SANTAI

Isnin, 11 Januari 2021

‘Baru saya sedar, rupanya saya tak ada PhD’ - Annuar Musa

Astro Awani
 
‘Baru saya sedar, rupanya saya tak ada PhD’ - Annuar Musa
ANNUAR: Baru saya sedar rupanya saya tak ada PhD. - Gambar fail/BERNAMA
 
KUALA LUMPUR: “Baru saya sedar… rupanya saya tak ada PhD.”
 
Demikian kata bekas Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Tan Sri Annuar Musa, secara sinis menerusi laman Twitternya petang tadi.
 
Ciapan itu dipercayai susulan kenyataan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan, yang menyatakan bahawa hanya graduan Ijazah Falsafah Kedoktoran (PhD) dapat memahami keperluan untuk mengadakan Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
 
Terdahulu, pada Ahad, Ahmad yang juga Setiausaha Agung BN baharu, sekali lagi mempertahankan usul UMNO agar PRU15 diadakan dalam masa terdekat.
 
Beliau mempersoalkan kesanggupan orang ramai yang beratur panjang di pasar raya, tetapi tidak sanggup untuk turun mengundi walau hanya sehari.
 
BACA: "Ke pasar raya boleh, kenapa mengundi dengan SOP ketat tidak boleh?" - Ahmad Maslan
BACA: 'Tidak perlu PhD untuk tahu rakyat susah' - Syed Saddiq bidas Ahmad Maslan
BACA: "Tok Mat bijak, memang layak..." - Annuar Musa
 
Sebelum itu, Ahmad dipetik Malaysiakini sebagai berkata, adalah wajar untuk mengadakan PRU, kerana banyak negara sudah melakukannya termasuk Amerika Syarikat dan Singapura.
 
Beliau juga menekankan bahawa pilihan raya kecil (PRK) telah diadakan di Chini dan Slim disusuli pilihan raya negeri (PRN) Sabah sewaktu negara sudah dilanda pandemik COVID-19.
 
Annuar yang juga Menteri Wilayah Persekutuan pada Selasa lalu telah dilucut daripada jawatan Setiausaha Agung Barisan Nasional yang diganti oleh Datuk Seri Ahmad Maslan.
 
Ahmad bagaimanapun berkata, Annuar tidak dipecat daripada jawatan tersebut, sebaliknya digantikan, termasuk jawatannya dalam Muafakat Nasional (MN).
 
Tambah Ahmad Maslan, ia adalah perkara biasa apabila jawatan Setiausaha Agung dipegang oleh individu yang sama.
 
Membalas kenyataan tersebut, Annuar menyifatkan Ahmad Maslan layak memegang jawatan tersebut kerana dia seorang yang “bijak dan memang layak”.

Tiada ulasan: