HALAMAN SANTAI

Isnin, 28 Disember 2009

Pas Selangor didesak keluar pakatan pembangkang

BERITA HARIAN ONLINE


SHAH ALAM: Sebuah kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai Gerakan Penyokong dan Pengundi Pas Selangor mendesak parti itu keluar daripada pakatan pembangkang berikutan rasa tidak puas hati terhadap pimpinan kerajaan campuran Selangor dalam memperjuangkan Islam dan bangsa Melayu.

Wakil kumpulan itu, Wan Hilman Wan Abdul Rahim, berkata pihaknya merasakan rakan sekutu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP cuba membelakangi Pas dalam membuat keputusan walaupun parti itu turut berada dalam pentadbiran kerajaan Selangor.

Sehubungan itu, katanya, pihaknya mengadakan satu demonstrasi aman dan berhasrat menghantar memorandum kepada kepemimpinan Pas Selangor semalam, atas kesedaran pengundi Pas yang melihat parti itu dipermainkan rakan sekutu dalam PR.

Bagaimanapun, katanya, memorandum itu gagal diserahkan kepada pemimpin Pas Selangor, berikutan pejabat Pas Shah Alam yang juga Pusat Khidmat Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, tutup.

Wan Hilman yang mendakwa ahli Pas bahagian Gombak berkata, berikutan itu, pihaknya akan menghantar memorandum tiga halaman itu pagi ini.

Tiada ulasan: