HALAMAN SANTAI

Khamis, 22 Februari 2018

Gimik Jamal derma ‘RM7 bilion’ memalukan, kata PPBM



jamal-1


KUALA LUMPUR: PPBM hari ini mengkritik gimik Datuk Seri Jamal Md Yunos menderma “AS$1.8 bilion” atau kira-kira RM7 bilion kepada parti itu.

Setiausaha Agung PPBM Datuk Shahruddin Md Salleh menyifatkan tindakan ketua Umno bahagian Sungai Besar semalam sebagai menyedihkan dan memalukan.

“Anda boleh percaya ke? Dia sebenarnya menghina semua orang. Bank Bunga mana wujud, tak ada.. lepas itu Parti Bunga mana ada,” katanya kepada FMT di lobi Mahkamah Tinggi hari ini.

Minggu lalu, PPBM melancarkan tabung derma bagi membantu gerak kerja parti itu dalam usaha mendapatkan sokongan dan penyertaan rakyat untuk menjayakan hasrat membentuk kerajaan baharu menggantikan Barisan Nasional.

Langkah itu bagaimanapun mendorong Jamal tampil dengan gimik terbaharu.

Jamal berkata, sumbangan itu boleh digunakan PPBM yang diketuai bekas pemimpin Umno untuk menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

“Saya hendak beritahu Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak lagi meminta derma daripada rakyat Malaysia kerana saya sudah menyumbang,” katanya sebelum memasukkan sekeping cek peribadi ke mesin deposit cek di Bank CIMB.

Mengulas lanjut, Shahruddin berkata kelakuan Jamal cerminan kepada mentaliti Umno-BN.
“Kalau macam inilah mentaliti ketua bahagian Umno, tak boleh bayangkan macam mana dia akan memerintah negara,” katanya.

Mengulas isu sama, Naib Presiden PPBM Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman berpendapat tindakan Jamal itu tidak masuk akal.

“Benda yang dia (Jamal) buat tak masuk akal. Anda ‘check’ dengan orang itu siuman atau tidak,” sindirnya.
Gimik terbaru Jamal ‘derma’ RM7 bilion kepada PPBM

Tiada ulasan: