HALAMAN SANTAI

Jumaat, 31 Ogos 2018

HAPUS BR1M BERI KESAN KEPADA PH – SIEW KI



Keputusan kerajaan memansuhan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) serta pengenalan cukai soda telah memberi kesan kepada calon Pakatan Harapan (PH) yang bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK).

Calon PH bagi PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong, Wong Siew Ki, bagaimanapun berkata, keputusan kerajaan itu adalah bersebab serta yakin rakyat memahaminya.

“Kita akui pemansuhan BR1M dan pengenalan cukai soda sedikit sebanyak memberi kesan kepada kempen PH.

“Namun, kerajaan pasti telah menghalusi setiap keputusan yang dilakukan. Kerajaan PH baru menjadi kerajaan dalam keadaan hutang negara agak besar.

“Fokus utama kerajan PH adalah untuk menyelesaikan hutang tanpa menyusahkan rakyat. Kami yakin rakyat akan tetap bersama PH,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas melawat Pusat Media PRK DUN Balakong di Philea Mines Beach Resort, pada Khamis.

Dalam pada itu, Siew Ki berkata, beliau tidak mahu melabelkan calon MCA di DUN Balakong, Tan Chee Teong, sebagai seorang pengecut kerana menolak cabaran untuk berdebat.

“Beliau (Chee Teong) perlu berani menyahut cabaran debat dalam isu pemansuhan tol.Beliau perlu bersedia untuk berdebat dengan sesiapa sahaja.

“Jika sekarang pun tidak mahu berdebat, bagaimana jika beliau menjadi wakil rakyat nanti? Seorang wakil rakyat perlu berani berdebat untuk membawa suara rakyat dalam sidang DUN,” katanya.


Tiada ulasan: