HALAMAN SANTAI

Rabu, 31 Mac 2010

NASIB MUALAF DI NEGARA ISLAM, 1MALAYSIA

SABAH KINI


PDF Print E-mail

Saudara Pengarang,

Assalamualaikum wbkth.

NAMA saya Nurzulaikha Jacqueline Abdullah. Saya adalah mualaf dan kini masih menetap di negeri Perak, Darul Ridwan. Pada awalnya saya adalah seorang Kristian dan sekarang telah memeluk Islam pada 15 September 2009. Aduan saya adalah terhadap bekas suami saya yang masih beragama Kristian yang bernama Leslie Pauld'silva, yang memegang Mykad bernombor 630630-08-5587.

Masalah saya bermula apabila Mahkamah Syariah tidak memberi kata putus tentang perceraian saya. Bekas suami saya pula kerap datang ke rumah saya dan menganggu saya mengatakan saya masih isterinya.

Selain itu, dia juga mengupah orang untuk memerhatikan gerak geri saya dan mengawasi kehidupan saya. Saya benar-benar tertekan dengan kehidupan saya sekarang.

Saya juga telah menghantar emel dan surat kepada Mahkamah Kehakiman Syariah Putrajaya dan juga kepada Jabatan Agama Islam Negeri Perak dan juga Jakim Putrajaya serta beberapa badan kerajaan lain.

Namun saya tidak mendapat pembelaan sewajarnya. Peguam yang saya lantik, Adham juga seperti lepas tangan terhadap saya.

Bekas suami saya menggunakan anak-anak saya untuk mengugut saya. Saya berasa risau dengan keselamatan anak-anak saya. Dia juga meminta RM9,000 dan rumah yang saya diami sekarang jika inginkan perceraian.

Saya benar-benar sedih kerana tiada pihak yang membantu saya. Saya benar-benar berharap pihak tuan dapat membantu dan menyelesaikan masalah saya sekarang.

Saya harap aduan saya akan mendapat perhatian dan tindakan dari pihak berwajib yang membaca keluhan saya di laman web tuan, terutama ke bawah duli Raja Perak, Menteri Besar Perak dan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Islam).

Salam Hormat,

NURZULAIKHA ABDULLAH

Tiada ulasan: