HALAMAN SANTAI

Ahad, 30 Jun 2013

"Pastikan dakwat kekal di PRK Kuala Besut”

KEADILAN DAILY

KUALA LUMPUR : Timbalan Presiden KEADILAN, Mohamed Azmin Ali mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memastikan dakwat yang diguna pada pilihan raya kecil di Kuala Besut adalah kekal sebagaimana dijanjikan.

“Kini bukan soal guna dakwat atau tidak. Tetapi dakwat itu harus kekal bagi memastikan tiada pengundian dua kali.

“Kita juga mendesak SPR tidak membuat keputusan sewenang-wenangnya,” kata Azmin.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Keadilandaily pada program ‘Wacana Ucapan Dasar, Laksana Satu Nyawa’ bersama Timbalan Presiden KEADILAN, di NZ Curry House, KLCC semalam.

Azmin5
Azmin bersama mahasiswa pada program ‘Wacana Ucapan Dasar, Laksana Satu Nyawa’ bersama Timbalan Presiden KEADILAN, semalam.

“Penggunaan dakwat kekal sudah pun diputuskan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) penambahbaikan pilihan raya,” kata Azmin yang menganggotai jawatan kuasa pilihan khas Palrimen (PSC).

Sebelum ini, ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mendesak hanya ‘SPR baru’ yang layak mengendalikan PRK DUN Kuala Besut.

Nurul Izzah turut mengusulkan pemulihan segera SPR melalui satu jawatankuasa parlimen bagi melantik pengendali pilihan raya yang baru dan berwibawa.

Dalam pada itu, Azmin turut menjamin Pakatan hanya menghantar seorang calon mewakili gabungan itu dan keputusan mengenainya akan dibincangkan dalam masa terdekat.

“Saya yakin kita hanya akan menghantar seorang calon daripada parti yang akan diputuskan oleh Majlis Pakatan Rakyat,”katanya.

Tiada ulasan: