HALAMAN SANTAI

Isnin, 8 Jun 2020

Buktikan saya makan duit rasuah – Syed Saddiq

Wartawan MalaysiaGazette
MGF02122019_TUN-M-FUNDRAISING-ARMADA04-681x454
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman

KUALA LUMPUR – Bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mempersilakan semua pihak menyemak segala kontrak, peruntukan dan lain-lain perkara untuk membuktikan dakwaan bahawa beliau makan rasuah.

Dalam ciapan di laman Twitter, Ahli Parlimen Muar itu menegaskan beliau percaya bahawa “Yang hak pasti berdiri, yang bathil pasti jatuh” .

“Saya persilakan untuk semak segala kontrak, peruntukkan dll untuk membuktikan bahawa saya makan duit rasuah.

“Bergembiralan mencari kerana saya tahu saya tidak dan tidak akan pernah mencuri duit rakyat,” katanya.

Beliau memuat naik kenyataan itu sebagai reaksi kepada ciapan Ciapan beliau itu sebagai reaksi kepada@Sir_Azri :

Aku tak sabar nak lihat @syedsaddiq pakai baju oren tangan bergari macam ni. Macam mana dia anaiaya Aku hingga Aku ditangkap dan disumbat ke dalam lokap 4 hari 3 malam. Yang Hak Pasti Berdiri, Yang Bathil Pasti Jatuh. Kau tunggu masa Kau akan tiba Syed Saddiq.

@Sir_Azri atau Muhammad Azri turut memuatnaik foto dia memakai baju oren ketika direman dilokap dipercayai berkaitan laporan polis dibuat Syed Saddiq menuduh Muhammad Azri yang lebih popular dengan nama Papagomo mencederakan beliau semasa penamaan calon PRK Semenyih.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kelmarin menahan dua anggota Armada yang merupakan sayap pemuda Bersatu bagi membantu siasatan dakwaan penyelewengan wang parti itu.


Sebanyak RM600,000 dirampas dari kediaman dua anggota berkenaan dan siasatan diuat berikutan laporan polis dibuat Syed Saddiq berhubung kehilangan RM250,000 dari peti besi yang disimpan di rumahnya. – MalaysiaGazette

Tiada ulasan: