HALAMAN SANTAI

Sabtu, 30 April 2011

Sumpah laknat lagi

Oleh talikasutkayu


"Salam warahmah ,Marah,bosan,menyampah dukacita pabila landskap Malaysia dicemari oleh puak yang jahil agama tapi dalam masa yang sama mengatakan memperjuangkan agama malah pernah mengatakan negara ini adalah sebuah negara Islam. Ramai masih tak faham dimana letaknya Islam pada negara ini sedangkan islam dicemari dan dihina sewenang wenangnya oleh mereka mereka yang tidak bertanggungjawab serta jahil pengetahuan islam malah ada yang faham islam tapi bersekongkol dengan mereka yang tak pernah tahu tentang islam.

Suatu ketika Saiful Bukhari mendakwa dia diliwat oleh Dato Seri Anwar Ibrahim lalu Saiful yang agak kurang pengetahuan islam ingin membuktikan dia bercakap benar lalu bersumpah laknat. Memohon laknat dari Allah sekiranya dia berbohong. Semalam 29 April 2011 negara dikejutkan lagi dengan sumpah laknat dari Trio 3 T terdiri daripada Rahim Tamby Chik, Eskay dan Shuib Lazim yang mendakwa Dato Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks. Untuk membuktikan rakaman video tersebut sahih dan benar maka trio 3 T mengadakan sumpah laknat di sebuah masjid di Sentul.

Mengapa perlu ada sumpah laknat? walhal semua sedia maklum dalam islam untuk mendakwa seseorang berzina perlu ada 4 saksi sekiranya tidak ada saksi maka pendakwaan tidak boleh dijalankan.

Kita sebagai umat islam setiap hari berdoa memohon dari Allah supaya dielakkan dari bala bencana, penyakit serta perkara perkara yang tidak baik. Tapi apa yang berlaku sekarang ini Saiful dan trio 3 T memohon bala dari Allah...ermmm nampak ade kebodohan disitu. Kalau tak faham agama cubalah tanya atau rujuk pada pakar agama nak buat sesuatu perkara. Barulah nampak kita ni berilmu dan berakal bukan main redah kromo.

Ramai dikalangan ulama, ustaz telah melarang diadakan sumpah laknat kerana tidak terdapat didalam AlQuran tapi malang ianya tidak diendahkan oleh mereka yang beriya iya mahukan sumpah laknat. Bertambah malang Perdana Menteri, menteri-menteri yang pernah melaungkan Malaysia negara islam tidak langsung bersuara atau melarang perbuatan sumpah laknat ini. Adakah menteri menteri yang ada di negara ini tidak faham islam? atau sememangnya JAHIL tentang islam? Ini persoalannya. Kemana slogan MALAYSIA NEGARA ISLAM? atau ianya sekadar slogan menarik pengundi.

Bersumpah laknat dan meyokong orang yang bersumpah laknat menonjolkan diri mereka terdiri dari golongan MUNAFIK.

Kita kena ingat sekiranya Allah perkenan sumpah laknat mereka ini, bala yang datang bukan terkena batang hidung mereka saja, malah kemungkinan besar akan terpalit kepada manusia lain yang berada disekitarnya.Nauzubillahminzalik.

Aku percaya bukan aku saja yang marah malahan jutaan rakyat Malaysia ketika ini sedang kecewa dengan apa yang berlaku sekarang ini.

Kepada Dato Seri Anwar Ibrahim...bersabarlah hadapilah segala tuduhan ini dengan tenang, jangan dilayan provokasi serta umpanan bodoh pihak lawan. Ingatlah sesuatu perkara yang kamu tidak suka pada hari ini membawa kebaikan kepada kamu suatu hari nanti, dan sesuatu perkara yang musuh kamu suka pada hari ini akan membawa kekecewaan pada mereka suatu hari nanti. Dato Seri Anwar Ibrahim..aku percaya rakyat diluar sana sedang merintih sedih apa yang berlaku hari ini serta aku percaya mereka juga seperti aku sedang berdoa untuk kemenangan kamu, kebahaguan kamu serta Allah mencucuri rahmat kepada kita yang berjuang menegakkan Islam. dan ingatlah semua itu ujian dari Allah.

Salam sayang untuk DSAI sekeluarga."

Tiada ulasan: