HALAMAN SANTAI

Khamis, 31 Oktober 2013

Kalau mahu BN ambil berat, undi PAS

Harakahdaily,


 
JERAI: Rakyat di Dun Sungai Limau perlu mengekalkan wakil rakyat dari PAS jika mahu melihat Umno BN mengambil berat terhadap mereka.

Timbalan Pesuruhjaya II PAS Terengganu Muhyidin Abdul Rashid berkata, Umno BN hanya mengambil berat terhadap rakyay bila mereka berasa lemah dan ditolak rakyat.

Mengambil pengalaman Terengganu katanya, pemimpin Umno BN sebelum PRU13 lalu sibuk dengan projek yang hanya menguntungkan segelintir kelompok mereka dan tidak memberi manfaat kepada rakyat terbanyak.

Ianya termasuk, penganjuran Piala Monsun, projek zoo, membeli binatang-binatang ternak dengan belanja ratusan juta ringgit yang langsung tidak dirasa manfaatnya kepada rakyat.

"Bila PRU13, kedudukan kerusi jadi PAS 15, BN 17. Baru la mereka berasa tersepit dan mula rapat kembali kepada rakyat.

"Kalau tidak, duk sibuk dengan projek-projek yang tidak ada kaitan dengan rakyat," katanya ketika berceramah di Sungai Lumat, Batu 16 di sini malam yadi.

Menurut Muhyidin lagi, rakyat di Sungai Limau perlu pandai melihat peluang supaya keptusan pilihan raya kali ini memberi kebaikan kepada mereka.

Beliau turut menasihatkan pengundi agar tidak termakan umpan bermusim yabg ditabur BN setiap kali menjelang pilihan raya.

"Jadi kalau bagi BN menang, itu adalah satu mesej yang salah kerana jika BN menang, mereka rasa mereka kuat dan rakyat tidak akan bantah apa yang mereka nak buat," katanya.

Tiada ulasan: