HALAMAN SANTAI

Khamis, 31 Oktober 2013

Perkasa Perak buat laporan polis berhubung video berkaitan kalimah Allah

THE MALAYSIAN INSIDER
 

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Perak hari ini membuat laporan polis berhubung satu klip video di laman sosial YouTube yang didakwa menyindir dan mempertikai keputusan mahkamah berhubung penggunaan kalimah Allah.

Ketua Wira Perkasa Perak Mohd Hafez Mubin Mohd Salleh bersama 10 anggota pertubuhan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh, di sini pada pukul 1.44 tengah hari.

Beliau mendakwa video bertajuk 'The Effing Show #95: Allah, Apa Lagi?' tidak menghormati sensitiviti masyarakat Islam di negara ini.



 "Skrip dan lakonan dalam video ini menimbulkan rasa kurang senang di kalangan umat Islam di Malaysia," katanya kepada pemberita di sini.


Beliau mendakwa video yang berdurasi 6 minit 30 saat itu mengandungi unsur-unsur menyindir dan mempertikaikan keputusan yang dibuat Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober lepas berhubung penggunaan kalimah Allah.

Sehubungan itu, beliau meminta pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak terlibat dalam pembikinan video itu.

Mahkamah Rayuan di Putrajaya pada 14 Okt lepas membuat Keputusan bahawa The Herald, penerbitan mingguan katolik dilarang daripada menggunakan kalimah Allah bagi merujuk kepada Tuhan. - Bernama

Tiada ulasan: