HALAMAN SANTAI

Ahad, 30 Januari 2011

PAS harap kerjasama polis, petugas berdisiplin

Hazayani Zakaria

LABIS: Pengarah Pilihan Raya Kecil PAS bagi Dun Tenang, Salahuddin Ayub menyeru semua pihak memainkan peranan untuk memastikan proses membuang undi esok berjalan dalam keadaan yang terkawal dan mendapat kerjasama yang sepenuhnya daripada pihak polis.

Salahuddin yang juga Naib Presiden PAS seperti sebelum ini, terus memberi jaminan bahawa Pakatan Rakyat akan mengikut segala prosedur yang ditetapkan dan memastikan tiada penyokong yang menimbulkan suasana tidak harmoni.

"Bagi penyokong-penyokong parti khususnya PAS dan Pakatan Rakyat, kita memberikan satu jaminan bahawa kita akan mematuhi segala prosedur pilihan raya dan berdisiplin dalam kita berkempen pada hari esok.

"Kita mengharapkan satu keadaan di mana polis boleh memberi kerjasama tanpa ada perkara-perkara yang tidak kita ingini berlaku," katanya ketika ditemui di balai polis Labis petang tadi (gambar).

Beliau bersama seorang lagi Naib Presiden, Datuk Mahfuz Omar ke balai polis berkenaan untuk bertemu dengan bahagian atasan pasukan polis daerah itu bagi meminta kerjasama pihaknya mengawal keadaan esok.

Bagaimanapun pertemuan itu gagal diadakan kerana pihak polis Labis sedang bermesyuarat.

Pertemuan itu, katanya bagi memastikan keadaan esok terkawal di bawah pengawasan polis.

"Kita ingin berjumpa atas nama PAS Negeri Johor dan saya mengharapkan agar pilihan raya esok dapat berjalan dengan baik sebagaimana yang dirancang dan tidak menimbulkan apa-apa masalah kepada pengundi-pengundi di Dun Tenang ini," katanya.

Tambahnya, pihaknya sentiasa memberikan taklimat kepada petugas-petugas parti agar tidak melanggar prosedur pilihan raya yang ditetapkan.

"Kita sentiasa memberikan taklimat dan pengarahan supaya petugas-tugas parti mengikut prosedur yang telah kita tetapkan, beretika, berdisiplin dan tidak membuat provokasi dan tidak mudah termakan dengan apa juga provokasi yang cuba dilakukan," katanya.

Turut bersama beliau ialah Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Dr. Mahfodz Muhammad.

Tiada ulasan: