HALAMAN SANTAI

Jumaat, 31 Disember 2010

Janji 100 Hari: Suatu Azam Dari Pakatan Rakyat

FREE MALAYSIA TODAY

Zuraida KamaruddinPETALING JAYA: Janji 100 hari Kerajaan Pakatan Rakyat menuju Putrajaya adalah suatu azam yang benar dan menjanjikan suatu perubahan yang pasti buat pembentukan sebuah Malaysia yang lebih baik.

Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin berkata, "sorotan 2010 banyak memberi keinsafan kepada kita, namun nampaknya tidak kepada parti pemerintah, Umno-Barisan Nasional (BN).

"Kerakusan kerajaan Umno-BN menaikkan harga barang, menyalahgunakan kuasa, memporak-perandakan institusi kehakiman, menginjak-injak maruah dan terus menodai hak rakyat adalah sesuatu yang amat dikesali dan tidak boleh dimaafkan.

"Kronologi salah laku kerajaan Umno-BN seandainya dibukukan pun belum tentu entah berapa ribu muka surat dapat ditulis," katanya dalam satu kenyataan media hari ini bersempena menyambut Tahun Baru 2011.

Katanya, "fitnah demi fitnah, rasuah demi rasuah, pembaziran demi pembaziran yang terus tidak berkesudahan selama 53 tahun pemerintahan Umno-BN.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata, "menyedari hakikat tahun baru yang tiba, setiap warga Malaysia haruslah terus menanamkan sikap keadilan dan senantiasa menjunjung tinggi prinsip Demokrasi Perlembagaan sebagai cara pilihan kehidupan yang adil dan sejahtera.

"Menjelang Pilihanraya Umum Ke-13 yang semakin hampir, saya yakin, semua pimpinan Pakatan Rakyat tidak gentar dan bersedia menghadapinya.

"Hatta, bersempena tahun baru 2011, dengan rendah hati dan penuh kesyukuran saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2011 buat semua warganegara yang dibela, yakni keseluruhan rakyat Malaysia umumnya, dan warga Parlimen Ampang khasnya," katanya.

Tiada ulasan: