HALAMAN SANTAI

Selasa, 28 Disember 2010

Kebakaran Besar Di Langkawi, Blog GB Benar Tentang Serangan Obor-obor Sebelum Ini

KELAB GREENBOC

200 nelayan hilang tempat tinggal kebakaran di Langkawi

LANGKAWI: Seramai 200 mangsa tinggal sehelai sepinggang dalam kebakaran yang memusnahkan kira-kira 70 rumah di perkampungan nelayan Bukit Malut, di sini, malam tadi iaitu kejadian terburuk di daerah ini sepanjang tahun ini.

Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintendan Ishak Hasan, berkata sehingga jam 1.30 pagi tadi tiada kemalangan jiwa dilaporkan walaupun sebahagian besar rumah terbabit hangus dalam kebakaran yang percayai bermula sekitar jam 11.40 malam.

Katanya, pasukan bomba, polis, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia bergegas ke tempat kejadian sebaik pihaknya menerima panggilan kecemasan.

Kebakaran hanya dapat dikawal sepenuhnya kira-kira sejam selepas kejadian dan punca kejadian dan jumlah kerugian masih disiasat, katanya.

"Berdasarkan sejarah, ini adalah kebakaran ketiga terbesar di perkampungan ini selepas kejadian sama pada 2005 dan 2007," katanya. -BH

Ulasan GB

Blog ini, pada 23 Disember yang lalu telah menulis berkenaan dengan serangan obor-obor di Langkawi. Di dalam ulasan GB di situ, GB menyatakan begini:

Ada perkara yang Allah ingin sampaikan kepada kita lewat serangan obor-obor itu. Kita nantikan.

Seorang pembaca yang menggunakan nickname shay2k telah menulis komentar di bawah artikel itu:

Mungkin obor2 tu petanda ada malapetaka akan melanda Langkawi....ingat Krismas, ingat 26Disember 2004,ingat lagi..

Kini, 28 Disember 2010, hanya 3 hari selepas Krismas, Langkawi terbakar.

Setiap satu kejadian Allah s.w.t. tidak ada yang sia-sia.. Ayat manzurah adalah ayat yang jelas dan nyata untuk kaum yang berfikir.

Firmanullah:


Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka - Ali-Immran : 190-191

Kejadian berlaku sejurus ayat itu diperdebatkan tetapi ramai umat Islam sendiri yang tidak ambil pelajaran dari ayat berkenaan.

Tiada ulasan: