HALAMAN SANTAI

Khamis, 28 Mei 2020

Khalid hairan Najib ada gambarnya bersama ‘broker’

Nizam Zain
MGF27052020_PC-KHALID-SAMAD_08-681x454
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad bercakap pada sidang media
berkenaan isu KLFA dan pembangunan semula Kampung Bharu di Pusat Khidmat Shah Alam, Selangor. foto AFIQ RAZALI

SHAH ALAM – Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad menyatakan dirinya masih belum dipanggil polis berhubung kes dakwaan rasuah.

Walaupun bekas setiausaha politiknya dan beberapa individu lain telah ditahan namun berdasarkan siasatan nama bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu tidak disebut terbabit dalam kes rasuah itu.

“Saya belum dipanggil tapi dalam siasatan mengikut setiausaha politik saya, nama saya tidak disebut dalam kes ini,” katanya pada sidang media di pejabatnya hari ini.

Pada 16 Mei lalu, Khalid dalam ciapan di Twitter miliknya mengesahkan setiausaha politiknya ditahan reman pihak polis.

Bekas setiausaha politiknya ditahan berikutan aduan daripada sebuah syarikat arkitek yang diberi Perintah Pembangunan (DO) palsu oleh seorang broker.

Khalid juga mengulangi ketegasannya bahawa syarikat arkitek itu diberikan DO palsu oleh seorang ‘broker’ yang menerima bayaran selepas menjaja nama bekas pembantunya, Azli Yusuf yang lebih dikenali sebagai Haji Azli.

Dalam pada itu, Pengarah Komunikasi Amanah itu melahirkan rasa hairan apabila bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mempunyai gambar beliau bersama ‘broker’ yang dituduh itu sedangnya dirinya sendiri tidak mempunyai simpanan gambar berkenaan.

“Saya harap ia selesai kalau dipanggil, saya akan beri keterangan seperti mana yang sepatutnya. Tapi saya pelik gambar Datuk itu (broker) dan isterinya ada pada Najib dan dia tweet gambar itu.

“Saya hairan gambar-gambar yang saya tidak ada termasuk Datuk itu datang majlis jamuan raya, dia tunggu saya masuk kereta ada pada Najib, pelik betul, mungkin geng dia kot,” katanya.

Sebelum ini, bekas Perdana Menteri itu mendedahkan beberapa gambar Khalid bersama broker yang dituduh dalam aktiviti rasuah itu namun dinafikan pemimpin Amanah itu dirinya mengenali individu terbabit. – MalaysiaGazette


Tiada ulasan: