HALAMAN SANTAI

Ahad, 27 September 2020

Sebelum gembira Anwar jadi PM, renungi dulu pengajaran dan tauladan Muaammar Gaddafi


Pemimpin yang pro rakyatnya, namun menjadi korban propaganda dan fitnah Kapitalis Barat dan Zionis.....

20 Oktober 2011.

"Jangan tembak, jangan tembak,” kata Gadaffi kepada sejumlah tentera NTC yang menyeretnya keluar dari saliran itu.

Gadaffi diarak di jalanan setelah diseret dari lubang saliran. Dengan kepala bersimbah darah, dengan pakaiannya nyaris tanggal keseluruhannya. Gadaffi diarak sejumlah tentera yang bersorak puas dengan kemenangan mereka. Ada yang mengacukan pistol. Ada yang menarik rambutnya. Beberapa kali Gadaffi terjatuh sambil mengusap wajahnya yang bersimbah darah.

Semasa tertangkap, Gadaffi sudah pun bersimbah darah. Terluka saat menghindari serangan tentera NATO dan NTC, beberapa minit sebelumnya.

Ketika Gadaffi ditangkap dan pemberontak mengelilinginya seperti orang tawanan.

Gadaffi didera secara membabi buta oleh rakyatnya sendiri.Rakyat yang telah dibelanya sebagai pemilik pendapatan GDP per kapita tertinggi di dunia, rakyat yang diberi segala kemudahan sehingga memiliki angka harapan hidup terpanjang dan angka kemiskinan yang lebih rendah dibanding Kerajaan Belanda.

Dia ditikam dengan pisau oleh rakyatnya sendiri yang sudah diprovokasi oleh pemberontak propaganda barat AS NATO Barbar. Rakyatnya rela membunuh orang yang mengusahakan untuk rakyatnya menikmati pendidikan percuma, layanan kesihatan percuma, letrik & air percuma, pinjaman tanpa faedah & riba, hinggakan waktu mereka bernikah pun akan diberikan apartment percuma.

Dia ditembak di kepala dan di dada oleh rakyatnya sendiri, rakyat yang dihantarkannya memenuhi universiti, yang dikuliahkannya ke luar negara lengkap dengan gaji bulanan dan kereta, yang tetap diberi elaun sara hidup walaupun masih menganggur setelah tamat pengajian.

1986, Gadaffi pernah terselamat dari maut. Jet tempur AS menjatuhkan bom seberat 1 tan di khemah Gadaffi di Bab al-Azizya. Bom itu tepat jatuh di tempat tidurnya, membunuh putrinya yang berusia 2 tahun, yang sering tidur bersamanya.

Malam itu, dengan kuasa Allah dia tidak berada di tempat itu. Kegagalan AS itu nyata melahirkan dendam berterusan terhadapnya hingga akhirnya dia diguling & dibunuh rakyat sendiri yang termakan hasutan fitnah rekaan AS dan Zionis.

Baik atau buruk, Gadaffi hanyalah seorang Badwi yang lahir dalam khemah. Ia membenci kemiskinan dan korupnya dunia Arab, yang didominasi dan dieksploitasi oleh AS, Perancis dan Inggeris. Ia juga merupakan pendukung Palestin, Nelson Mandela, Tentera Republik Ireland.

Kini rakyat Libya telah menyesal menggulingkan Gadaffi, kerana percaya kepada provokasi dan fitnah USA dan sekutunya. Kini Libya telah hancur. Libya telah berada dalam genggaman barat AS NATO. Rakyat menjadi budak suruhan. Yang menikmati adalah elit² yang rakuskan kekuasaan. Apa yang dijanji sirna belaka, rakyat yang rugi dan menderita. AS dan sekutunya sedang memunggah kekayaan Negara Libya.

"Ketika kami berdemonstrasi menjatuhkan Gadaffi kami bermimpi akan menikmati kekayaan negara ini seperti yang dijanjikan, sekarang kami menyesal," kata rakyat (tamak! sudah kaya tetapi mahu lebih lagi).

Menyesal yang tiada ertinya lagi. Kuasa yang sudah tiada lagi.

"Kini kami di kelilingi oleh penjahat yang hauskan perang, hauskan akan minyak. Kehidupan rakyat sangat susah, kemiskinan meningkat menjadi papa dan siang malam kami hidup dalam ketakutan," kata rakyat lagi.

Penyesalan selalu datang terlambat.

Nikmatilah sekarang, hasil orang yang haus akan kekuasaan dan minyak.

Rest in Peace, Colonel !!!_

.....

BELAJARLAH DARI PENGALAMAN dan BELAJARLAH DARI SEJARAH....
JANGAN TERTIPU DENGAN 'SYURGA' CIPTAAN ZIONIS & WAKIL²NYA.

Cukup sudah Libya, Iraq, Syria, Sudan, Afghanistan dan beberapa lagi negara di Timur Tengah yang hancur dihancurkan oleh rakyat sendiri.

Menyesal yang sudah termakan propaganda barat fitnah hoax.Malaysia, In Syaa Allah, tidak akan mengikuti jejak kehancuran akibat kebodohan ini.....

Dengan syarat ummah berpadu dibawah panji ulama' & umara'

Sedarlah!!!
 
Waspadalah!!!
 
Jangan kita diadu dombakan sehingga kita jadi terpecah belahnya Bangsa Melayu ini. Marilah kita fikirkan kesejahteraan anak cucu kita kedepannya.....

SALAM PERPADUAN UMMAH.....
Munafik dan kafir tetap memusuhi Islam, itu janji Allah dalam Al Quran

MR :  Pemimpin yang merosakan keamanan Malaysia lebih drp 20 tahun 

Tiada ulasan: