HALAMAN SANTAI

Jumaat, 27 April 2012

Kuasa orang Melayu kekal di bawah Pakatan Rakyat

 
"Kedudukan orang Melayu tetap sama cuma bezanya jenis orang Melayu yang memerintah," kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

SHAH ALAM: Kuasa orang Melayu di dalam pentadbiran kekal sekiranya Pakatan Rakyat menerajui kerajaan, kata ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad.

Beliau mendakwa Umno-BN bimbang kehilangan kuasa sekiranya rakyat mengambil keputusan mengubah pemerintah sedia ada.

“Ianya tidak ada kena mengena mengenai survival menyelamatkan politik orang Melayu tetapi untuk menyelamatkan Umno. Kedudukan orang Melayu tetap sama cuma bezanya jenis orang Melayu yang memerintah,” kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor.

Khalid turut mengingatkan orang Melayu supaya tidak terpedaya dengan dakyah yang dimainkan oleh Umno-BN supaya tidak menyokong penipuan  daftar pemilih yang sedang dibangkitkan oleh Pakatan Rakyat.

Katanya, dakwaan berlakunya keraguan dalam daftar pemilih seperti di Sabah tidak dinafikan pada sesi persidangan Parlimen.

Jelas beliau, Pakatan Rakyat bukan bertujuan untuk menjatuhkan politik Melayu sebaliknya ingin menggantikan pemimpin Melayu yang sedia ada kepada yang lebih amanah dan berintegriti.

Sementara itu, Khalid turut meminta agar kakitangan kerajaan mengutamakan kesetiaan kepada negara dan kerajaan bukan atas dasar parti yang sedang berkuasa.

“Tidak ada masalah sekiranya kakitangan kerajaan menegur atau menolak pihak kerajaan yang sedang ditadbir Umno-BN  pada pilihanraya akan datang sekiranya mereka melihat penyelewengan yang berlaku serta memilih untuk bersama dengan agenda perubahan,” katanya.

Turut baca:
Khalid: KITA, JMM ditaja Umno

Tiada ulasan: