HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 April 2012

Polis ‘bincang’ sebelum pukul wartawan The Sun

KEADILAN DAILY

 

KUALA LUMPUR: Seorang wartawan The Sun dimasukkan ke hospital berikutan cedera tulang rusuk dan disyaki mengalami kecederaan dalaman ketika membuat liputan perhimpunan Bersih 3.0.

Alyaa Alhadjri ketika dipetik MalaysiaKini, berkata pemeriksaan ke atas Radzi Razak yang kini menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur, menunjukkan wartawan itu mengalami kecederaan dalaman di bahagian perutnya.



Mengikut wartawan Malaysiakini pula, Zulaikha Zulkifli, sekumpulan besar anggota polis menerpa ke kawasan tempat  sedang berdiri kira-kira jam 5.30 petang.

Radzi dikatakan berdiri di sudut persimpangan Jalan Tun Perak dan Jalan Raja Laut sementara Zulaikha ketika itu berada di persimpangan Jalan Tun Perak dan Jalan Raja.

Kata Zulaikha, beliau nampak sekumpulan besar anggota polis berbincang di tengah-tengah persimpangan sebelum menerpa ke sudut persimpangan itu dan ‘nampak seorang lelaki berbaju putih terbaring dan beberapa anggota paramedik memeriksanya.”

Seorang lagi wartawan Malaysiakini, Nigel Aw kemudian melihat Radzi terbaring dalam keadaan separa sedar dan dikelilingi orang ramai.

Tiada ulasan: