HALAMAN SANTAI

Rabu, 31 Julai 2013

Polis cari suspek kes bunuh pengasas AmBank


MALAYSIA KINI


 
Polis hari ini mendedahkan gambar dari rakaman litar tertutup yang menunjukkan seorang suspek dalam kes pembunuhan pengasas AmBank Hussain Ahmad Najadi pada hari Isnin lalu.

Dalam satu kenyataan di Facebook hari ini, polis Kuala Lumpur menyatakan bahawa individu yang digelar 'Sen Ngan Chai' (Budak Mata Empat) atau 'Jian' itu merupakan suspek utama kejadian tersebut.

“Polis Kuala Lumpur ingin meminta orang ramai yang mengenali dan mempunyai sebarang maklumat mengenai suspek berkenaan menghubungi Bahagian Siasatan Khas (D9) IPK KL di talian 03-21460685 atau Hotline Polis KL (Rakan Cop) di talian 03-21159999 atau SMS Polis KL(Rakan Cop) ke 32728 atau mana-mana balai polis berhampiran.”

Sementara itu laporan The Star Online pula menyebut, polis telah menahan seorang individu dipercayai sebagai pemandu kenderaan yang digunakan untuk suspek melarikan diri.

Laporan itu memetik kenyataan ketua CID Kuala Lumpur ACP Datuk Ku Chin Wah yang berkata individu berusia 44 tahun itu ditahan di Sri Petaling pada kira-kira jam 9 malam.

“Siasatan awal menunjukkan bahawa pemandu itu menghantar suspek di Jalan Yap Ah Loy selepas menjemput beliau berhampiran satu kuil.

"Beliau mendakwa suspek merupakan penumpang tetapnnya," kata Ku.

Dalam kejadian kelmarin, Hussain, 75, ditembak mati manakala Chong, 49, cedera ditembak dari jarak dekat di tempat letak kereta selepas keluar dari sebuah tokong Cina di Lorong Ceylon, Bukit Bintang.

Hussain terkena dua das tembakan di bahagian dada dan meninggal dunia di tempat kejadian manakala isterinya cedera di pergelangan tangan kiri serta paha kanan.

Tiada ulasan: