HALAMAN SANTAI

Selasa, 27 Mac 2012

Teng: Bukti JATI ada hubungan dengan UMNO-BN




SHAH ALAM : Pesanan Blackberry yang dikirim oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Datuk Teng Chang Khim kepada semua Exco Selangor termasuk Bekas Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Datuk Dr. Hassan Ali telah disebarkan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Adun-Adun Umno-BN.

Selain itu, Hasan Ali juga menggesa mereka meninggalkan dewan pagi ini kerana memprotes tindakan yang dibuat oleh Chang Khim.

SMS yang dihantar Teng kepada Exco yang kemudiannya dimajukan Hasan kepada Adun Bn adalah seperti berikut “This is possibly the last winding up sessions for exco, opportunity should be fully used to talk about our success in the past four years like what Yaakob is doing now.(Teng tersilap hantar sms ini pada saya, persoalannya tidakkah ini bertentangan dengan amalan speaker TIDAK sepatutnya bias. Elok tak kita jadikan isu pagi ini dan KELUAR TINGGALKAN DEWAN. Hari ini sidang tamat,”.)

Teng turut mengakui tersalah mengantar pesanan SMS tersebut kepada Bekas Exco, Hasan Ali dan menganggap pesanan sms tersebut bukan merupakan isu besar atau menyalahi etika Dun.

“Ini juga menunjukkan bahawa Umno-BN mempunyai hubungan yang baik dengan JATI,” ujar Chang Khim ketika ditanya bagaimana pesanan ini boleh diketahui oleh Adun Umno-BN.

Tujuh orang ADUN Umno-BN bertindak keluar dewan kerana tidak berpuas hati dengan tindakan Teng tersebut.

SMS tersebut mengandungi pesanan dari Chang Khim yang menyarankan semua Exco supaya membuat penggulungan usul dengan sebaik-baiknya seperti apa yang dilakukan oleh Exco Permodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan, Yaakob Sapari.

Tiada ulasan: