HALAMAN SANTAI

Sabtu, 21 November 2020

Parti Keadilan Perlu Kenal Diri Sendiri kata Geng AMANAH


Kebejatan daya fikir yang dialami oleh pentaksub Anwar dan pelampau keadilan menjadikan fikiran mereka beku. Bagi mereka,HANYA Anwar yang kuat,Anwar tu terror,Anwar tu super duper.....
Keadilan ada 38 MP dalam dewan rakyat bukan 98 MP!

Riuh rendah para pentaksub dan pelampau marahkan Yb Khalid Samad dengan kata nista apabila Khalid menasihati Anwar Ibrahim agar berbincang dengan Tun Dr Mahathir bagi mencapai matlamat Anwar berada di persada kerusi Perdana Menteri Malaysia.

Kalau cerdik berfikir,usaha Yb Khalid adalah untuk menjayakan matlamat menjadikan Anwar Perdana Menteri!

Bagi mereka, apabila Khalid berkata begitu mereka anggap Amanah bermain di 2 kolam. Mereka seolah-olah memekakkkan telinga sewaktu Anwar mengatakan SEDIA berunding dengan Tun Dr Mahathir apabila ditanya pemberita.

Mereka lupa atau buat-buat tolol bila Presiden Keadilan sendiri selaku Pengerusi Pakatan Harapan tidak pernah mengeluarkan kenyataan rasmi mengistiharkan "perang" dengan Tun Dr Mahathir...!

Dimana silap dan salahnya Khalid menyeru kepada perdamaian? Keadilan bukan kuat pun dengan jumlah kerusi yang mereka miliki. Dengan hanya ada 38 kerusi MP belum melayakkan untuk Keadilan berlagak sebagai abang besar. DAP ada 42 MP dan Amanah ada 11 kerusi,jumlah keduanya ada 53 MP,sudah cukup sepatutnya menginsafkan pentaksub dan pelampau dimana kedudukan Anwar sebenarnya.

Kita mungkin boleh bersetuju jika Mahathir dibenci kerana JAHAT,dibenci kerana khianat tapi bagaimana dengan UMNO,mereka suci,Umno tidak khianat? Adakah Umno yang selama ini ditentang oleh Anwar kini dah boleh diterima seselimut?

Sejauh mana,Anwar boleh yakin Amanah dan DAP boleh terima juak-juak UMNO yang pernah rosakkan negara ini sekian lama dengan kerakusan tindakan mereka?

Kenapa UMNO boleh dirundingi tetapi tidak Tun Dr Mahathir yang pernah melantik DS Wan Azizah sebagai Timbalan Perdana Menteri?

Neratif kebencian kepada Tun Dr Mahathir yang telah dilambung sebagai matlamat utama pentaksub dan pelampau keadilan dalam segenap tindak tanduk yang diambil dalam tindakan mereka. Penulis Tua juga menyelit dalam suasana sebegini bagi menempatkan diri sebagai pentaksub Anwar untuk cari makan,mungkin!

Orang yang menjaja betapa jahatnya Anwar Ibrahim kini adalah hero mereka,Ezam Md Nor.
Manakala rakan dalam Pakatan Harapan cuba dijadikan seteru kerana hanya sebab menyeru pendamaian..?

Banyak mata sedang perhati,

Langkah kanan ataupun kiri,
Salah langkah padah menanti,
Rebah terbujur menunggu mati. -MINDA RAKYAT.

 

Tiada ulasan: