HALAMAN SANTAI

Rabu, 24 September 2008

12 wanita diugut serah wang atau rakaman seks diedar

My metro


KUALA LUMPUR: Segelintir lelaki miang kini dikesan menggunakan taktik ugutan dengan mengarah pasangannya membayar sejumlah wang kononnya sebagai ‘nilai pampasan’ selepas mereka bercerai atau berpisah.

Difahamkan, konflik rumah tangga itu timbul berpunca tindakan kegelojohan pasangan kekasih masa kini yang gemar merakam perlakuan seks mereka menggunakan kamera video dan telefon bimbit.

Lebih mengejutkan apabila ada antara mereka menganggap perkara itu sebagai satu ‘seni’ dan tanda membuktikan cinta sejati kepada pasangan masing-masing.

Bagaimanapun, sejurus berpisah, lelaki terbabit meminta sejumlah bayaran dan mengugut akan menyebar gambar bogel atau video seks pasangannya kepada umum sekiranya enggan menuruti arahan.

Mendedahkan perkara itu, Ketua Biro Aduan MCA, Datuk Michael Chong, berkata pihaknya menerima 26 aduan berhubung kes seperti itu dalam tempoh lapan bulan pertama tahun ini.

“Hasil penelitian mendapati semua mangsa ialah wanita dan 12 daripada kes itu membabitkan ugutan menyebarkan gambar bogel atau klip video hubungan seks mangsa.

“Ia sekali gus membuktikan pasangan suami isteri mahupun kekasih suka merakam hubungan seks mereka yang akhirnya akan menimbulkan masalah kepada mereka apabila tidak sehaluan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, dalam kes terbaru, seorang wanita yang mahu dikenali sebagai Jenny, 29, berkata hidupnya dibelenggu kebimbangan kerana kerap diganggu dan diugut bekas teman lelakinya sejak dua tahun lalu.

Menurut Jenny yang menetap di Klang, Selangor, dia berpisah selepas mengetahui lelaki terbabit sudah beristeri dan mempunyai anak.

“Lelaki berusia 41 tahun terbabit bagaimanapun tidak puas hati dan menghantar SMS kepada saya baru-baru ini, meminta membayar semua wang yang digunakan sepanjang perhubungan kami berjumlah RM11,000.

“Sekiranya enggan membayar, dia mengugut untuk menyebarkan gambar bogel saya kepada umum,” katanya.

Jenny yang bimbang keselamatan dirinya membuat laporan polis untuk tindakan lanjut.

Tiada ulasan: