HALAMAN SANTAI

Isnin, 29 September 2008

KeADILan kutuk insiden baling bom petrol di rumah Teresa

SUARA KEADILAN


KUALA LUMPUR - KETUA Penerangan KeADILan mengutuk tindakan pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab yang menimbulkan kekecohan dan menggugat keselamatan individu, serta negara.

Katanya ketika mengulas mengenai penemuan bom petrol di rumah Exco Kerajaan Negeri Selangor dan juga Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok, tindakan berkenaan adalah usaha terdesak mana-mana untuk menimbulkan kekacauan.

Hari ini kediaman keluarga Teresa Kok yang didiami oleh ibu, bapa dan adik Teresa di Jalan Ipoh dilontarkan bom petrol kira-kira jam 2.55 pagi tadi. Selain itu turut dilontarkan ialah sehelai kertas yang memaki hamun Teresa dan trut menggugut untuk membakar keluarga beliau.

Baru-baru ini, beliau ditangkap di bawah ISA pada 12 September kerana didakwa membangkitkan isu-isu mengenai agama Islam, dan dibebaskan seminggu kemudiannya

Menurut Teresa ketika sidang media di kediaman keluarganya pagi tadi, tiada seorang ahli keluarga pun cedera dalam kejadian itu kerana bom petrol itu tidak meletup.

Tian Chua menambah, kawasan kejiranan kediaman Teresa turut akan mengutuk tindakan ini dimana ianya mampu menggugat kawasan kejiranan mereka dimana penduduknya adalah dikalangan pelbagai bangsa.

“Ini adalah kejuranan yang aman tidak ada permusuhan diantara penduduk, saya percaya mereka turut mengutuk tindakan ini,”katanya yang juga Ahli Parlimen kawasan terbabit.

Katanya insiden ini adalah perkara serius, dan beliau merayu agar seluruh rakyat mengelakan diri dari propaganda yang bersifat perkauman

“Saya merayu kepada semua, sesiapa sahaja, wartawan, pegawai kerajaan dan ahli Barisan Nasional yang masih cintakan negara untuk bebaskan diri dari propaganda ini,” katanya.

Tiada ulasan: