HALAMAN SANTAI

Selasa, 31 Julai 2012

Biar letak jawatan, jangan dipecat

 
Tindakan itu adalah harga demokrasi yang perlu dibayar Lajim kerana meletakkan semua jawatannya dalam Umno serta Pengerusi BN Beaufort Sabtu lalu. 




KUALA LUMPUR: Naib Presiden Perkasa Datuk Zulkifli Noordin menasihatkan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Lajim Ukin turut meletakkan jawatan kabinet dan keluar Umno daripada terus membiarkan dirinya dipecat.

Zulkifli berkata, tindakan itu adalah harga demokrasi yang perlu dibayar Lajim kerana meletakkan semua jawatannya dalam Umno serta Pengerusi  BN Beaufort secara tiba-tiba Sabtu lalu.

“Tidak ada jalan lain lebih bermaruah dan demokrasi selain daripada letak jawatan dan teruskan perjuangan dengan wadah yang dipilihnya,” katanya kepada pemberita selepas di Majlis Berbuka Puasa Perkasa di Dewan Kelab Sultan Sulaiman di sini, malam tadi.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini dijangka akan memutuskan kedudukan Lajim selepas beliau melepaskan jawatan sebagai ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno dan Ketua Umno Bahagian Beaufort.

Najib dalam responnya berkata beliau tidak terkejut dan sudah menjangka selepas melihat tindakan dan ucapan Ahli Parlimen Beaufort itu yang sebelum ini bertengangan dengan dasar parti.

Slogan hari kemerdekaan

Sementara itu, beliau dalam responnya turut mempertahankan slogan Hari Kemerdekaan Ke-55 ‘Janji Ditepati’ yang disifatkannya mempunia ciri universal.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu itu berkata BN sebagai kerajaan yang menguasai pentadbiran Pusat mempunyai hak mutlak untuk menetukan apa jua tema yang difikirkan sesuai.

Beliau berkata pihak pembangkang yang menentang slogan itu kerana selalu mungkir janji kepada rakyat berbanding BN.

Sementara itu di majlis tersebut Perkasa menganugerahkan ‘Bintang Pribumi Perkasa Negara’ dan dinobatkan sebagai  ‘Bapa Modal Insan Pribumi Negara’ selepas mengiktiraf sumbangannya memartabatkan pendidikan Bumiputera semasa menjadi Pro-Canselor Institut Tekbnologi Mara (ITM).
Anugerah itu disampaikan oleh Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali.

Sebelum ini, Perkasa pernah memberi anugerah kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana sumbangannya dalam kepimpinan negara dan bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor dari aspek menjaga keselamatan negara.

Tiada ulasan: