HALAMAN SANTAI

Khamis, 30 Ogos 2012

Umno Dakwa PAS Manipulasi Kenyataan Tun Mahathir

MSTAR ONLINE
 
KUALA LUMPUR: Umno dakwa PAS manipulasi kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam blognya mengenai pepatah Inggeris, 'Better the devil you know than the angel you don’t'.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata ayat tersebut telah diterjemahkan dengan pengertian yang salah sedangkan Tun Mahathir memberi pengertian ayat tersebut sebagai sindiran terhadap perilaku masyarakat agar dapat membezakan antara kepimpinan Barisan Nasional dan pakatan pembangkang.

"Saya merasa kesal dan amat terkilan dengan pakatan pembangkang. Kedangkalan PAS dalam berpolitik amat terserlah kerana saya dapati mereka memahami pepatah Inggeris tersebut tetapi sengaja dimanipulasikan untuk mengelirukan fikiran masyarakat.

"Ini kerana maksud sebenar pepatah tersebut adalah lebih baik berurusan dengan orang yang tidak dikenali daripada bersekongkol dengan pihak yang tidak dikenali yang mungkin akan membawa padah dan menghancurkan negara," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada Khamis.

Tengku Adnan yang juga Ahli Parlimen Putrajaya menegaskan, tindakan tersebut menunjukkan PAS semakin ketandusan isu sehinggakan pepatah Inggeris yang digunakan mantan Perdana Menteri itu turut dimanipulasi sebagai bahan propaganda untuk memburukkan kepimpinan dalam Umno dan Barisan Nasional.

"Oleh itu, saya menyeru masyarakat agar tidak terpengaruh dengan fahaman songsang pakatan pembangkang yang terserlah lebih cenderung ke arah negatif daripada melakukan kebaikan," katanya.

Tiada ulasan: