HALAMAN SANTAI

Khamis, 30 Ogos 2012

Orang kanan Isa Samad bakal Pengarah Besar Felda?

 
Nama Timbalan Pengarah Felda Faizoull Ahmad disebut-sebut kerana 'kesetiaannya' pada Pengerusi Felda itu. 



KUALA LUMPUR: Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) hari ini mendakwa jawatan Pengarah Besar Felda yang sebelum ini milik Datuk Dzulkifli Abdul Wahab akan digantikan dengan ‘orang kanan’ Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad.

Presiden Anak Mazlan Aliman mendakwa, Timbalan Pengarah Felda Faizoull Ahmad
disebut-sebut menjadi calon terdekat pengganti Dzulkifli kerana ‘kesetiaannya’ pada Isa Samad.

Katanya, nama Faizoull sudah pun dibawa ke pengetahuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan akan diumumkan dalam masa terdekat.

“Jika dakwaan ini benar, maknanya cadangan Isa Samad untuk menyingkirkan Dzulkifli terlaksana,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat PAS di sini.

Namun Mazlan mendakwa, Faizoull sebaliknya tidak layak duduk di kerusi Pengarah kerana masih junior berbanding dua lagi Timbalan Pengarah Felda lain, tambahan beliau hanyalah pegawai Gred 54.

Beliau berkata setakat ini kerusi Pengarah kosong berikutan Dzulkifli ‘dipinjamkan’ ke Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani serta berkhidmat sebagai Pegawai Tugas-Tugas Khas di Rom, Itali.

Oleh itu, Mazlan berkata pihaknya berharap Najib dapat mempertimbangkan semula pelantikan Faizoull kerana kelayakannya jauh berbeza berbanding Dzulkifli yang berpengalaman lebih 30 tahun dalam Felda.

“Kita akan pastikan Dzulkifli dapat semula jawatannya dan tamatkan perkhidmatan Isa Samad sekirannya Pakatan Rakyat memerintah Putrajaya,” katanya.

Tiada ulasan: