HALAMAN SANTAI

Jumaat, 31 Julai 2009

Nik Nazmi : Kerajaan PR selar tindakan Gerak

TV SELANGOR


Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad menyelar tindakan Gerakan Rakyat Anti Korupsi Malaysia (Gerak) yang sentiasa mencari kesalahan kerajaan Pakatan Rakyat.

Nik Nazmi yang juga Adun Seri Setia menyifatkan pertubuhan itu sebagai alat Barisan Nasional untuk menyerang Pakatan Rakyat.

“Kita tunggu dan lihat, nak komen awal-awal susah sebab tak tengok bukti, tetapi setakat ini kita tengok Gerak ini telah jadi satu lagi alat yang digunakan oleh BN untuk menyerang Pakatan Rakyat.

“Bagaimanapun, kita tengok apa yang dikemukakan dan minta siasatan adil dijalankan, kita tak mahu kes ini berulang kembali seperti kes Teoh dan kami akan terbuka dengan siasatan ini,” katanya.

Nik Nazmi yang dihubungi Tv Selangor berkata, Gerak tidak sepatutnya melemparkan tuduhan melulu kerana Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah pun mengarahkan supaya audit dalaman dilakukan terhadap peruntukan semua Adun di negeri ini.

“Saya rasa kita dah jelas dalam hal ini di mana MB sendiri telah minta untuk audit semua untuk ketepikan sebarang prasangka terhadap penggunaan peruntukan kerajaan negeri dan ini satu sikap yang berani menunjukkan Menteri Besar mengambil sikap yang terbuka dalam hal ini,” katanya.

Presiden Gerak, Mohd Nazree Mohd Yunos hari ini membuat laporan kepada SPRM kononnya seorang Adun menyalah guna peruntukan wakil rakyat membabitkan kira-kira 375 ribu ringgit.

“SPRM setakat ini tak dapat keyakinan langsung dalam hal siasatan isu rasuah kerana dilihat berat sebelah, sebuah perkakas politik, Adun-adun BN dalam tempoh tiga bulan menghabiskan peruntukan , dan maklumat dah bawa, tetapi tiada sebarang siasatan terhadap mereka dilakukan".

Tiada ulasan: