HALAMAN SANTAI

Sabtu, 28 November 2009

Cawangan PAS perlu bersiap untuk hadapi pembubaran DUN

Oleh Blog Cina-Islam


Cawangan PAS perlu bersiap lebih awal untuk menghadapi pembubaran DUN kerana isu pembubaran adalah sesuatu yang wajar berlaku bila-bila masa dengan suasana politik Perak yang tidak menentu. Demikian antara penegasan ADUN Titi Serong yang juga Ketua Penerangan PAS Perak, Drs. Khalil Idham Lim semasa memberi taklimat Pembubaran DUN Perak untuk Cawangan PAS Parit Kasa di sini

"Sejak BN merampas kuasa pada Februari yang lepas, saya ingatkan kepada Jentera PAS bahawa BN telah melakukan sesuatu untuk menghadapi Pilihanraya, kerana itu jentera parti PAS juga mesti melakukan sesuatu juga" Jelas Drs. Khalil sambil memuji langkah proaktif yang dilakukan oleh cawangan tersebut dan wajar dicontohi oleh cawangan PAS di DUN Titi Serong dan seluruh negeri Perak.

Hadir sama dalam taklimat itu ialah Ketua Cawangan dan Ajk Cawangan tersebut dengan petugas pilihanraya dikalangan pemuda cawangan yang terletak dalam DUN Titi Serong tersebut.

"Usaha yang dilakukan oleh BN termasuklah mempergunakan badan-badan seperti Suruhanjaya Pilihanraya" jelas Drs. Khalil.

Drs. Khalil juga mengharapkan Cawangan perlu mengadakan sesuatu dan program tertentu seperti pergerakan jentera lebih awal seperti cula undi dan pendaftaran pemilih yang baru.

"Pemuda perlu memeriksa setiap rumah penyokong PAS di cawagan dan memastikan kalau masih ada pengundi yang belum didaftarkan, kerana cawangan boleh tahu masalah ini berdasarkan pemeriksaan yang teliti yang dilakukan oleh cawangan" jelas Drs. Khalil.

ADUN Titi Serong juga mengingatkan bahawa PAS dan pakatan Rakyat perlu ada jentera yang kuat untuk menghadapi pilihanraya apalagi kita berdepan dengan BN yang mempergunakan sepenuhnya jabatan kerajaan yang ada.

Pada kesempatan itu beliau juga menjelaskan kemelut politik yang berlaku dan membuat kesimpulan krisis yang berlaku tidak akan dapat diselesaikan dengan perbicaraan di Mahkamah dan persidangan DUN. Kata Drs. Khalil " Hanya pembubaran DUN yang mampu memyelesaikan krisis ini" tegas nya.

Tiada ulasan: