HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 November 2009

Kalimah Allah, Muhammad pada hirisan daging korban



SEORANG penduduk, Marzuki Taib menunjukkan gambar hirisan daging korban yang tertera kalimah Allah dan Muhammmad di Taman Bukit Jaya, Ulu Tiram, Johor Bahru, kelmarin.

UTUSAN ONLINE

JOHOR BAHRU - Penduduk Taman Bukit Jaya, Ulu Tiram di sini terkejut apabila seketul daging korban yang diterima didakwa mengandungi kalimah Allah dan Muhammad.

Pengerusi surau taman berkenaan, Che Ahmad Safar, 58 berkata, pada mulanya, seorang penduduk menghiris ketulan daging tersebut untuk digoreng di rumahnya petang semalam.

Bagaimanapun katanya, ketika menghiris ketulan daging itu kepada enam bahagian, penduduk itu berasa pelik apabila ternampak urat lemak daging itu mempunyai kalimah tersebut.

Kerana terkejut, penduduk tersebut memberikan hirisan daging berkenaan kepada Che Ahmad.

Pengerusi surau itu kemudian menunjukkan enam ketul hirisan daging itu kepada penduduk lain dan para jemaah surau itu bagi mengesahkan apa yang dilihat.

"Ternyata setiap penduduk mengakui bahawa lakaran tersebut adalah kalimah Allah dan Muhammad.

"Bila saya nampak maka rasa kesyukuran bertambah kerana ini adalah antara tanda kebesaran Allah dan mudah-mudahan Allah memberikan keberkatan kepada mereka yang menyumbang dengan ikhlas dalam ibadah korban ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Beliau berkata, selepas disemak, daging berkenaan adalah daripada bahagian paha seekor daripada enam ekor lembu yang dikorbankan oleh penduduk di surau berkenaan.

Tambah Che Ahmad, setakat ini, lima hirisan berkenaan masih disimpan dalam peti sejuk.

Tiada ulasan: