HALAMAN SANTAI

Ahad, 27 Disember 2009

Wakil Rakyat BN Mengkritik Kerajaan Bukti Kemelut Umno Belum Berakhir


http://buletinonline.net/images/stories/berita17/ustmnongsidangdun.JPG

KUALA TERENGGANU
–Tindakan beberapa wakil rakyat Barisan Nasional (BN) mengkritik kerajaan semasa Persidangan Dewan Undangan Negeri baru-baru ini menunjukkan mereka masih tidak yakin terhadap kepimpinan Menteri Besar Dato’ Ahmad Said.

Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah Mohd Nor menyifatkan kemelut politik Umno Terengganu masih belum selesai dan percaya ia tidak akan berakhir dengan mudah. (Gambar - Ustaz Mohd Nor - paling kanan, dalam sidang DUN baru-baru ini)

Menurutnya, walaupun pelbagai cara telah dilakukan untuk mewujudkan keyakinan dikalangan ADUN terbabit, namun nampaknya perpecahan dikalangan Umno semakin ketara.

Katanya, kerana berasa kurang yakin itu jugalah menyebabkan Ahmad terpaksa mencari jalan termasuk melafazkan sumpah untuk cuba menunjukkan kesungguhan dan keikhlasan sumbangannya kepada rakyat.

“Akibat rasa tidak jujur, rasa tidak ikhlas dan tidak yakin dalam kalangan wakil rakyat BN menyebabkan sindrom berkenaan akan terus wujud dalam diri mereka.

“Ketidakyakinan ini bukan hanya tanggapan terhadap pihak pembangkang sahaja, malah kepada pihak kerajaan sendiri apabila Yang Berhormat Batu Rakit (Khazan Che Mat) turut membangkitkan hal keikhlasan dan kejujuran,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Payung berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung sumpah yang dilafazkan Ahmad pada hari terakhir Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) penggal ke-12, kelmarin.

Sumpah tersebut me-ngandungi lafaz ‘wallahi, wabillahi, watallahi’ bertujuan meyakinkan bahawa tidak wujud penyelewengan dalam pentadbiran beliau sebagai pemimpin utama negeri ini.

Mohd Nor bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung apa yang dilafaz Ahmad, namun yakin apa yang berlaku ketika ini tidak akan sama sekali menyembuhkan luka lama dalam kalangan wakil rakyat BN.

“Yang luka, jika tidak berulang kembali, ia pasti berparut dan keadaan ini sukar untuk disembuhkan,” katanya.

1 ulasan:

MANSOR JUNUS berkata...

Sekarang adalah masa terbaik untuk PAS T'ganu menghidupkan semua selinder injin. Tetapi tokoh2 yang ada di sana sekarang, bolehkah berbuat demikian.