HALAMAN SANTAI

Sabtu, 28 Februari 2009

Polis siasat dalang sebar surat layang

UTUSAN ONLINE


ALOR SETAR – Polis masih menyiasat dalang penyebaran surat layang membabitkan seorang Exco kerajaan negeri ini yang dikatakan menghina Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Ketua Polis Kedah, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, siasatan juga dilakukan untuk mengenal pasti sama ada Exco itu telah mengucapkan dialog terbabit.

Beliau berkata, sehingga semalam terdapat kira-kira enam laporan polis mengenai kes surat layang tersebut dibuat di seluruh negeri Kedah.

“Setakat ini pihak polis sudah mengambil keterangan daripada mereka yang telah membuat laporan mengenai surat layang tersebut.

“Siasatan terperinci bagi mengesan dalang menyebarkan surat dan sama ada benar Exco itu mengucapkan dialog yang dikatakan menghina Sultan Kedah,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai penyebaran surat layang membabitkan seorang Exco di negeri ini yang dikatakan telah mengeluarkan kenyataan menghina institusi kesultanan Kedah.

Selain itu, Exco berkenaan juga dikatakan tidak berpuas hati dengan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sehingga mengucapkan kata-kata ‘MB mengikut telunjuk tiga ekor’ iaitu merujuk kepada Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-Undang Negeri.

Surat layang tersebut yang tidak mempunyai nama, tanda tangan serta alamat pengirim diterima di dalam peti pos di rumah Setiausaha Pemuda UMNO Kedah, Haris Che Mat, Isnin lalu

Tiada ulasan: