HALAMAN SANTAI

Khamis, 28 Mei 2009

Manik Urai: Ibrahim Ali nak dedah kelemahan PAS

KLPOS.COM


Penamaan calon pilihan raya kecil Manek Urai, Kelantan akan diadakan pada 6 julai manakala tarikh pengundian pada 14 Julai ini. Demikian diumumkan oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof.

Sementara itu, pilihan raya Manek Urai adalah landasan terbaik kepada Barisan Nasional (BN) mendedahkan kelemahan Pas mentadbir Kelantan selama hampir 18 tahun, kata Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali.

Beliau berkata, Pas gagal membawa perubahan serta memajukan ekonomi negeri itu, sebaliknya Pas berselindung di sebalik kelemahan Umno untuk meneruskan kelangsungan parti itu di Kelantan.

“Saya lihat pilihan raya kecil ini medan terbaik buat Umno mendedahkan kelemahan Pas Kelantan kepada rakyat, biar rakyat jelas dan tahu akan kelemahan parti itu.

“Banyak perkara boleh dipersoalkan sepanjang Pas menjadi kerajaan, dari segi ekonomi, peluang pekerjaan dan hasil negeri diperoleh daripada inisiatif kerajaan negeri. Kita tidak nampak pun semua ini,” katanya.

Ibrahim berkata, pilihan raya kecil itu perlu bersih daripada serangan peribadi terhadap parti lawan, dan Pas perlu menjawab isu dibangkitkan Umno.

Ibrahim berkata, Pas banyak menyerang parti lawannya, khususnya Umno bagi menutup kelemahan mentadbir negeri.

“Hampir 18 tahun Pas di Kelantan hanya bergantung kepada populariti Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat,” katanya.

Tiada ulasan: