HALAMAN SANTAI

Selasa, 27 November 2012

Kerajaan tiada menyediakan 'Jalan Matang' untuk Suara Rakyat - Abby

Editor Buletin

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita9/abby%20R%20Terengganu.jpgSelebriti Abby Abadi atau nama sebenar Arbaeyah Abdul Manan semakin kerap dilihat menghadiri program-program Himpunan Rakyat dan berdemonstrasi di jalan raya, bagi menyatakan dengan tegas pendiriannya tentang sesuatu isu.

Terbaru, selepas menyatakan sokongan kepada himpunan 'Royalti' di Kota Bharu, Kelantan, Abby turut bersama himpunan mengecam tindakan pihak berkuasa yang bertanggung jawab dengan industri minyak sawit, Felda.

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita9/abby%20R%20Terengganu1.jpgMengulas tentang kebangkitan rakyat, Abby yang sentiasa berkomunikasi melalui laman sosialnya berkata, kepada (mereka) yang belum sedar, ambil tahu! 'Kebangkitan Rakyat' berlaku adalah kerana Kerajaan langsung tiada menyediakan 'Jalan Matang' untuk Suara Rakyat.

"Kerajaan Malaysia langsung tidak memberi reaksi positif kepada 'Suara Rakyat'..... Sembang je lebih nak bagi tempat untuk berhimpun, bila mohon berbagai ALASAN!,"ujarnya.

Beliau turut menyatakan tidak puas hati kerana pihak Felda ketika menyertai Himpunan Aman untukk Palestin dan Untuk Warga Felda yang teraniaya. 

"Mereka berhimpun kerana tiada jalan matang untuk berdepan dengan mereka yang (tidak) bertanggungjawab dan banyak dolak dalihnya.

"Nak berjumpa untuk hantar Memo pun tidak diberi masuk. (Lelaki yang berbaju kelabu tu sahaja wakil FELDA) yang menyambut di luar pagar. Masa 'deal' bukan main lagi datng jumpa seorang-seorang. Macamana tu?,"soal Abby.

Ketika menyertai Himpunan tersebut pada 23 November lalu, Abby turut memberikan sokongan kepada tuntutan royalti minyak rakyat Terengganu dengan memakai logo 'R" Terengganu yang berwarna hitam-putih.

Tiada ulasan: