HALAMAN SANTAI

Khamis, 30 Jun 2016

Polis Sekat Jalan Ke Mahkamah, Bangunan SPRM Di P.Pinang

Oleh: CRYSTAL CHIAM SHIYING
 
 
 
 
GEORGE TOWN: Polis telah melakukan sekatan jalan raya berhampiran bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) negeri dan jalan-jalan menuju ke mahkamah sebagai langkah berjaga-jaga, apabila Ketua Menteri Lim Guan Eng dijangka dihadapkan ke Mahkamah Sesyen, pagi Khamis.

Beribu-ribu pelajar dan pekerja lewat tiba ke sekolah dan pejabat gara-gara penutupan jalan tersebut.

Polis telah mengadakan sekatan jalan raya di Jalan Sultan Ahmad Shah sebelum bangunan SPRM dan di Lebuh Farquhar berhampiran mahkamah Pulau Pinang.

Aliran trafik tergendala dari Jalan Pangkor ke Jalan Sultan Ahmad Shah, manakala trafik perlahan di Lebuh Farquhar.

Jalan-jalan ini adalah jalan-jalan utama ke beberapa buah sekolah di George Town seperti Convent Light School, St Xavier's Institute, SMK Hutchings dan terminal feri di Weld Quay.

Pengguna jalan raya dari utara dan selatan menuju ke pusat bandar dinasihatkan mengelakkan diri daripada menggunakan Jalan Sultan Ahmad Shah dan Pulau Tikus untuk mengelakkan daripada terperangkap dalam kesesakan lalu lintas.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Mior Faridalatrash Wahid yang berada di bangunan SPRM sejak pukul 7.45 pagi berkata sekatan jalan raya dibuat untuk memastikan proses menghantar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng ke mahkamah berjalan lancar.

"Kita bukannya cuba untuk menyebabkan masalah kepada rakyat tetapi kita perlu berbuat demikian supaya prosiding mahkamah berjalan lancar," katanya.

Beliau berkata polis juga akan mengawal bilangan orang yang memasuki bangunan mahkamah atas sebab yang sama.
 
 

Tiada ulasan: