HALAMAN SANTAI

Khamis, 30 Jun 2016

Suspek kes tembak Batu Caves mati ditembak polis

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
SUBANG JAYA: Lelaki yang dipercayai suspek utama kes tembak di Batu Caves minggu lalu, mati ditembak polis di kawasan perumahan USJ11/1D di sini, tengah hari tadi.
 
Polis berjaya mengesan suspek selepas mendapat laporan orang awam yang melihat suspek dalam keadaan mencurigakan dalam sebuah kereta di hadapan sebuah rumah.
 
Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, ketika anggota menghampiri suspek untuk melakukan pemeriksaan, secara tiba-tiba lelaki itu mengeluarkan pistol dan menyebabkan polis terpaksa melepaskan tiga das tembakan dan mengenai badan suspek.
 
"Pemeriksaan di dalam kenderaan suspek menemui sepucuk pistol jenis Glock. Semakan kenderaan dinaiki suspek juga mendapati ia kereta curi yang dilaporkan hilang di Kepong. 
 
"Kita percaya suspek tidur di dalam kereta selepas mengetahui dia menjadi buruan polis, berdasarkan penemuan stok pakaian dalam kenderaannya," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian. 
 
Beliau berkata, dengan kejayaan kes itu, polis juga percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya 12 kes samun bersenjata yang dilakukan suspek.
 
Katanya, polis kini juga sedang berusaha mengesan seorang lagi lelaki yang juga rakan subahat suspek yang turut sama terbabit dalam jenayah dilakukannya.
 
 

Tiada ulasan: