HALAMAN SANTAI

Sabtu, 31 Oktober 2020

2 pemimpin pembangkang jumpa Menteri Kewangan bincang Belanjawan 21

2 pemimpin pembangkang jumpa Menteri Kewangan bincang Belanjawan 21
Syed Saddiq bertemu Tengku Zafrul bagi membuang cadangan tentang Belanjawan 2021.

Sekurang-kurangnya dua pemimpin parti pembangkang mula berjumpa secara langsung dan juga secara maya dengan Menteri Kewangan bagi berbincang tentang Belanjawan 2021 yang akan dibentangkan November ini.

Bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman dan bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Darell Leiking bertemu dengan Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz.

“Siapa kata kerajaan dan pembangkang tidak boleh duduk semeja untuk kepentingan negara?” tulis Syed Saddiq melalui facebook beliau.

Menurut ketua penaja parti Muda itu, beliau bertemu dengan Tengku Zafrul selepas menghantar mesej kepada beliau untuk bertemu.

“Saya cuba nasib mesej YBM Kewangan untuk adakan sesi dialog untuk kongsikan pandangan saya berkenaan belanjawan2021.

“Tidak sampai 30minit selepas mesej, terus dapat appointment.

“Sampai pukul 9.15 malam duduk bincang,” kata Sayed Saddiq yang turut memberitahu Tengku Zafrul mendengar segala pandangan beliau dengan baik.

“Terima kasih kerana mendengar. Pelbagai parti adalah masa depan untuk Melaysia,” kata beliau lagi.

 

Dalam pada itu, Tengku Zafrul memaklumkan beliau telah mengadakan sessi libat urus dengan Darell Leiking untuk mendengar pandangan yang menyeluruh sebelum membentangkan Belanjawan 2021 nanti.

“Dalam semangat konsultasi demi merangka #Belanjawan2021 yang menyeluruh untuk rakyat, perniagaan dan ekonomi, saya telah mengadakan sesi libat urus secara maya bersama YB Datuk Darell Leiking, Setiausaha Agung Parti Warisan Sabah (Warisan) merangkap ahli parlimen Penampang dan Adun Moyog petang tadi (semalam).

“Datuk Darell mantan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri menyampaikan cadangan dan hasrat Belanjawan 2021 bagi pihak parti Warisan kepada saya dan wakil Kementerian Kewangan.

“Cadangan-cadangan tersebut akan dipertimbangkan untuk Belanjawan 2021. Terima kasih atas keprihatinan dan penyertaan beliau dalam sessi libat urus itu,” kata Tengku Zafrul melalui twitter beliau.

Tiada ulasan: