HALAMAN SANTAI

Sabtu, 31 Oktober 2020

Annuar sokong gesaan gubal akta lompat parti

Wartawan MalaysiaGazette
MGF29082020_KEPUTUSAN-1
Annuar Musa

KUALA LUMPUR – Cadangan Majlis Peguam Malaysia agar kerajaan agar mempertimbangkan penggubalan undang-undang anti lompat parti disokong oleh Tan Sri Annuar Musa.

Setiausaha Barisan Nasional itu berkata, undang-undang itu dilihat sesuai dan ahli politik tidak boleh memilikperibadikan jawatan dengan melompat parti.

“Malah untuk serah borang pencalonan,watikah guna lambang parti wajib diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya, bolehkah melarikannya bila menang?” soalnya dalam ciapan di Twitternya hari ini.

Annuar yang juga Menteri Wilayah Persekutuan itu mengulas gesaan Majlis Peguam Malaysia agar kerajaan agar mempertimbangkan penggubalan undang-undang anti lompat parti semasa persidangan Dewan Rakyat yang akan datang bagi menghalang ahli parlimen daripada beralih parti.

Presidennya, Salim Bashir semalam berkata ini kerana Malaysia telah berdepan beberapa pergolakan politik yang serius sehingga mencetuskan kebimbangan dalam kalangan rakyat sejak beberapa bulan kebelakangan ini.- MalaysiaGazette

ARTIKEL BERKAITAN:Kerajaan perlu pertimbang wujudkan undang-undang anti lompat parti – Majlis Peguam

 

Tiada ulasan: