HALAMAN SANTAI

Rabu, 27 Februari 2013

Manifesto Pakatan tumpu semua peringkat rakyat

KEADILAN DAILY

KUALA LUMPUR : Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, KEADILAN akan menghantar wakil ke ‘Dialog OKU dan Pakatan Rakyat’ 3 Mac ini di Dewan Perhimpunan Cina KL-Selangor (KLSCAH).

Beliau merujuk laporan media mengenai teguran aktivis Orang Kelainan Upaya (OKU) berhubung manifesto Pakatan Rakyat ‘tertinggal’ memuatkan dasar kebajikan golongan tersebut.

“Saya akan semak majls pimpinan (KEADILAN) untuk tentukan siapa yang akan wakili jawatankuasa dasar,” kata Rafizi kepada Keadilandaily

.Rafizi1

Sementara itu MP Kuala Selangor, Dr Dzulkely Ahmad dalam reaksi segeranya, dapatan dialog akan dikemuka sebagai cadangan kepada panel manifesto ‘Pakatan Harapan Rakyat’.

“Saya kemukakan sebagai cadangan kepada panel manifesto,” kata Dr Dzulkefly.

Kiriman twitter Rafizi hari ini menegaskan, Pakatan Rakyat tidak meminggir mana-mana pihak dalam manifesto ‘Pakatan Harapan Rakyat’.

“Ada dua tempat yang sentuh OKU. Pengangkutan percuma, elaun JKM (Jabatan Kebajikan Masyarakat) naik RM550 sebulan. (Isu) OKU dihurai juga dalam dokumen lain.

“Tidak ada mana-mana pihak yang diketepikan. Ada yang pernah disebut dalam dokumen lain sebelum ini,” katanya.

menifesto pakatan rakyat 2013
Justeru, Rafizi mengalukan orang ramai untuk hadir Forum Manifesto Rakyat pada Rabu, 6 Mac depan dijadualkan di Auditorium MBPJ bersama Dr Dzulkely Ahmad dan MP Bukit Bendera, Liew Chin Tong.

“Kami sedang kumpul semua maklum balas. Manifesto Rakyat adalah tumpuan dan himpunan semua dokumen Pakatan Rakyat sebelum ini. (Ia) perlu dibaca bersama Buku Jingga.

“Insya Allah kami akan terus berhubung dan huraikan demi meningkatkan kefahaman rakyat mengenai Manifesto Rakyat,” katanya.

Tiada ulasan: