HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 Januari 2017

Abu Kassim tidak pohon jadi ahli, kata Amanah Kedah

MALAYSIA DATELINE
 
 
(dari kiri) Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Abu Kassim Abdullah.(dari kiri) Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Datuk Abu Kassim Abdullah.


Parti Amanah Negara (Amanah) Negeri Kedah sentiasa bersikap lapang dada dan membenarkan pentasnya digunakan oleh semua pihak yang memperjuangkan Islah dan pembaharuan.

Pengarah Komunikasinya Ridzwan Abu Bakar berkata, kehadiran Datuk Abu Kasim bekas pengerusi tetap Pas pusat di pentas ceramah parti Amanah, semata-mata untuk menyatakan komitmen dan keazaman beliau untuk bersama perjuangan rakyat bagi menyelamatkan negara Malaysia.

"Ustaz Datuk Abu Kasim tidak pernah memohon menjadi ahli Amanah.

"Beliau pernah menyertai beberapa program anjuran Amanah Kedah, khususnya di kawasan Jerlun. Bahkan beliau pernah menganjurkan majlis mahabbah dan santai petang bersama ustaz Ahmad Awang.

"Isi kandungan ceramah beliau ialah melahirkan rasa 'cemuih' beliau terhadap krisis dan juga adab dalam parti Pas yang makin terhakis.

"Beliau juga menyatakan komitmen dan keazaman untuk bersama perjuangan rakyat bagi menyelamatkan negara Malaysia," ujarnya dalama satu kenyatana.

Ridzwan mengulas mengenai panggilan dan mesej telefon bimbit yang diterimanya sejak akhir-akhir ini yang mana terdapat pihak  mahu mengetahui lebih lanjut sama ada kehadiran Abu Kassim dipentas Amanah.

Abu Kassim pernah mengumumkan keluar Pas dan masuk Amanah satu ketika dulu kemudiannya mengisytiharkan semula masuk Pas.

"Sebagai sebuah parti yang demokratik, Amanah sentiasa bersikap terbuka untuk setiap orang menyatakan prinsipnya dan kami sesekali tidak akan mengamalkan budaya melabel dan mentakfirkan sesiapa.

"Semoga Allah kurniakan kesihatan yang terbaik untuk Us Datuk Abu Kasim Abdullah," katanya.

Tiada ulasan: