HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 Januari 2017

Syabas kepada PAS, ujar bekas ahli DAP [TONTON VIDEO]

Oleh Wan Anis Ilyani Wan M Azhar
Post Pic
 
 
SHAH ALAM: Syabas kepada PAS kerana tidak terperangkap sekali lagi dengan tipu daya DAP, ujar bekas ahli DAP, Zulkifli Mohd Noor.
 
Zulkifli yang kini Presiden Parti Alternatif Rakyat (PAP) berkata pemimpin PAS sebelum ini pernah diperdaya DAP, justeru tidak hairanlah parti itu enggan menyambut salam perdamaian daripada parti pimpinan Lim Kit Siang itu.
 
"Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan PAS sudah terperangkap oleh tipu-daya suatu ketika dahulu yang digunakan DAP. 
 
"DAP sudah menipu pemimpin Melayu seperti saya dan Tunku Aziz dan lain-lain lagi, diperalat dan dipergunakan. Kita ingat ketika itu belum menjadi kerajaan mungkin perjuangannya berlandaskan demokrasi sosial. Apabila mereka jadi kerajaan mereka bukan lagi begitu, maka dipinggirkan kesemuanya pemimpin Melayu dalam parti," katanya kepada Antarapos.
 
Zulkifli berkata demikian mengulas ketegasan PAS menerusi presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa partinya menutup pintu kepada DAP dan tidak akan bekerjasama dengan DAP pada pilihan raya umum kelak.
 
"Jika PAS sanggup bekerjasama dengan mereka, ia merupakan sebuah parti yang tak pernah serik. Sudah digigit ular dua kali di lubang yang sama dan masih lagi ingin bekerjasama dengan DAP dan Amanah.
 
"Pada saya Hadi dan PAS kena berdiri sendiri. Apa salahnya kalau perjuangan sendiri. PAS biasa kalah sebelum ini, apa masalahnya jika kalah sekali lagi. Ini satu perjuangan," ujarnya.
 
Pimpinan PAS berkali-kali menyatakan kesediaan mereka untuk bergerak sendirian pada pilihan raya umum akan datang.
 
Namun parti itu buat masa ini masih membuka pintu rundingan dengan mana-mana parti politik selain DAP dan Amanah.
 
Parti itu dijangka mengadakan rundingan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) awal Februari ini, ke arah menjayakan pertandingan satu lawan satu pada pilihan raya kali ini

LIHAT VIDEO DI SINI

Tiada ulasan: