HALAMAN SANTAI

Sabtu, 26 Jun 2021

Saya ke luar negara untuk daftar anak masuk sekolah, ikut protokol - Nazri

Malaysiakini

Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Abdul Aziz mendakwa dia "hanya bergurau" bahawa dia akan pergi ke luar negara bercuti selama dua bulan.

Sebaliknya dia mengatakan bahawa dia mendaftarkan anaknya masuk sekolah, dan menegaskan bahawa dia mengikuti protokol.

"Saya nak daftar anak masuk sekolah, ini bukan percutian ... Setelah mendaftarkannya saya akan kembali.

"Saya hanya bergurau (kepada The Star) bahawa ia adalah percutian." katanya ketika dihubungi.

Untuk rekod, anak lelaki Nazri yang paling bongsu berumur lima tahun.

Dia enggan menjelaskan secara terperinci tentang negara tujuan atau jenis sekolah jenis yang mahu didaftarkan untuk anaknya.

"Jangan kita heret anak-anak dalam isu ini, yang penting adalah semuanya mengikut prosedur," kata Nazri.

Semalam, Nazri dipetik oleh The Star mengatakan bahawa dia akan meninggalkan negara ini selama dua bulan, dan hanya akan kembali dua minggu sebelum Parlimen bersidang semula untuk dikuarantin.

"Hanya untuk berehat dan selepas itu saya akan kembali," katanya.

Ahli Parlimen Padang Rengas itu memberitahu Malaysiakini bahawa dia mempunyai semua dokumen yang diperlukan untuk meninggalkan negara ini.

"Saya memohon untuk keluar dari negara dari kerajaan, dan itu dipersetujui.

"Saya juga menerima visa dari negara tempat saya tuju," katanya.

Menurut garis panduan semasa yang ditetapkan oleh Jabatan Imigresen, meninggalkan negara ini semasa perintah kawalan pergerakan untuk percutian tidak dibenarkan.

Namun, meninggalkan negara untuk tujuan pendidikan, dan juga alasan perniagaan dibenarkan.

Tiada ulasan: