HALAMAN SANTAI

Selasa, 30 April 2013

Teng : Umno-BN Munafik Politik


teng_chang_k_pc_01

SHAH ALAM  : Calon Pakatan Rakyat DUN Sungai Pinang, Datuk Teng Chang Khim melahirkan rasa sedih dengan sifat berpura-pura Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Sifat itu dapat dilihat jelas dengan sikap Umno-BN yang menunggu sesuatu masalah diselesaikan Pakatan Rakyat terlebih dahulu, sebelum menerjah untuk mengambil kesempatan kata Teng.

Sebelum ini, Najib didakwa cuba meraih sokongan dengan menawarkan potongan harga rumah Bukit Botak, sebuah projek perumahan yang diabaikan Umno-BN tetapi diselamatkan dan disiap Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Najib, yang juga Pengerusi Umno-BN Selangor, turut disangah oleh Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim apabila beliau cuba mengambil kredit dalam penyelesaian projek rumah terbengkalai Alam Perdana.

Timbalan Ketua Perhubungan Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar, dikesan cuba mengambil kredit daripada projek pengambil-alihan perumahan terbengkalai di Ukay Bistari, Hulu Kelang.

“Mengapa menunggu sehingga kerajaan Pakatan Rakyat menyelesaikannya? Ni barulah tampil menunjuk muka menyerahkan kunci”

Turut menarik perhatian bekas Speaker Dewan Negeri Selangor ini adalah janji pemberian air percuma yang dibuat Umno-BN.

“Bila dilaksanakan kerajaan PR Selangor beliau menuduh Selangor akan bankrup, namun kini menjanjikan air percuma dalam manifesto beliau untuk Selangor”

Sikap bermuka dua ini, tegas Teng, tidak mencerminkan sikap pemimpin yang beriman.

“Kami yakin rakyat akan membuat pilihan bijak dan memilih Kerajaan Pakatan Rakyat yang berhemah, bersih serta prihatin bagi meneruskan kecemerlangan.”

Tiada ulasan: