HALAMAN SANTAI

Rabu, 31 Ogos 2016

Seperti Diduga, Husam Umum Masuk PAN

 

 
husam


Sepertimana yang diduga oleh ramai pihak, akhirnya Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa mengumumkan untuk menyertai Parti Amanah Negara (PAN) selepas beliau dilihat hilang arah dalam arena politik apabila dipecat daripada PAS, empat bulan lalu.



“Malam ini saya serahkan perjuangan saya bersama tuan-tuan. Semoga saudara sudi terima saya. Isteri, anak, keluarga termasuk ibu mertu dan jentera saya.. saya serahkan untuk perjuangan ini,” kata Husam ketika membuat pengumuman di majlis sambutan di ambang merdeka anjuran PAN di Cyberjaya malam ini.

Sebelum ini, Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib PAS, Dr. Sanusi Daeng Mariok memaklumkan kepada media pemecatan Husam berkuatkuasa pada 23 April lalu.

Keputusan itu dibuat oleh jawatankuasa tersebut pada tarikh berkenaan selepas meneliti aduan salah laku terhadap Husam dan setelah mengambil kira kepentingan parti dan perjuangannya.

Husam dirujuk kepada Jawatankuasa Tatatertib PAS pada pertengahan Februari lepas susulan
kelantangannya mengkritik parti Islam itu secara terbuka sejak beberapa bulan sebelumnya.

Tiada ulasan: