HALAMAN SANTAI

Sabtu, 25 November 2017

Kukuhkan jentera penerangan Umno, kata Annuar Musa

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Perhimpunan Agung Umno (PAU) yang akan bermula pada 5 Disember ini dilihat akan menjadi 'push factor' kepada rangkaian jentera penerangan Umno untuk lebih agresif, kreatif dan inovatif.
 
Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa, berkata fikiran yang terkehadapan dari seteru politik lain amat penting ketika ini sebagai persediaan pergerakan jentera penerangan Umno bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada bila-bila masa sahaja.
 
Beliau berkata, buat pertama kali sempena PAU tahun ini, satu Konvensyen Penerangan dan Media akan diadakan pada 5 Disember ini dan dijangka membabitkan penyertaan lebih 1,500 pemimpin kanan jentera penerangan Umno seluruh negara.
 
"Konvensyen khas itu bakal dirasmikan oleh Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, pada sebelah pagi.
 
"Pada petang pula, jentera penerangan yang hadir seramai 4,000 orang merangkumi tenaga kerja parti dari peringkat akar umbi termasuk pemimpin biro politik dan sebagainya akan mendengar taklimat Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak.
 
"Konvensyen ini sebagai satu 'kick-off' kepada jentera penerangan Umno selain membentuk mood kesiapsiagaan sekali gus mewujudkan mentaliti menang sebagai persediaan rapi menempuhi PRU akan datang," katanya dipetik BH Online.
 
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat jentera Ketua Penerangan Umno seluruh negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.
 
Mengulas lanjut, Annuar berkata, beliau sudah mengarahkan sebanyak 133,580 ketua penerangan dan setiausaha di seluruh negara untuk pertingkatkan intensiti pergerakan jentera penerangan parti melalui pelbagai program di kawasan masing-masing.
 
Katanya, jentera ini digerakkan serta-merta dan bukan sahaja terbabit secara langsung dalam ceramah, malah pelbagai program lain lagi dalam usaha menarik minat rakyat.
 
"Jentera penerangan Umno diminta berfikir lebih kreatif dan inovatif supaya tidak terlalu bergantung sepenuhnya terhadap kaedah ceramah secara konvensional.
 
"Justeru, penerangan Umno akan terus menumpukan kepada program 'Perjuangan For All' di mana sehingga kini sebanyak 17 siri telah diadakan dan program dalam talian 'Anda Tanya, Kita Jawab menerusi portal Umno online. "
 
Selain itu, kita wujudkan satu lagi pendekatan baharu iaitu jelajah 'Mobile LED'. Pelbagai jenis program dan aktiviti boleh diadakan secara santai dan fleksibel di mana sahaja menggunakan trak sebagai pentas," katanya.
 
Ditanya sejauh manakah keberkesanan program penerangan Umno, beliau berkata sudah ramai rakyat Malaysia dapat memahami setiap penjelasan yang dibuat terutama membabitkan penjelasan daripada isu yang sengaja dibangkitkan puak pembangkang.
 
 

Tiada ulasan: