HALAMAN SANTAI

Selasa, 21 November 2017

Mahu lakukan kecederaan, keganasan, 3 termasuk tentera didakwa


Timbalan pendakwa raya tidak menawarkan sebarang wang jaminan dengan alasan kesalahan dilakukan tidak boleh dijamin.


lecturer-court

KUALA LUMPUR: Tiga lelaki termasuk seorang anggota tentera didakwa di Mahkamah Majistret Ampang hari ini atas pertuduhan berhimpun untuk mendatangkan cedera dan melakukan keganasan atau kekerasan di hadapan sebuah pondok pengawal keselamatan 2 minggu lalu.

Megat Aminul Azlan Megat Azizan, 30, seorang anggota tentera, Ahmad Sahir Abdul Malik, 33, pengawal keselamatan, dan Nurul Fitri M Darwis, 32, penganggur, mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan ke atas mereka dibacakan di hadapan Majistret Haslinda A Raof.

Ketiga-tiga tertuduh didakwa bersama-sama 8 orang lagi masih bebas.

Mereka dituduh melakukan perbuatan itu di hadapan pondok pengawal Flat Berembang, Ampang Jaya, antara 12.05 tengah malam dan 12.15 tengah malam, 8 November lepas mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan, memperuntukkan hukuman penjara maksimum 2 tahun atau dengan denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. 

  Timbalan Pendakwa Raya Raihanah Abdul Razak tidak menawarkan sebarang wang jaminan dengan alasan kesalahan dilakukan tidak boleh dijamin.

Megat Aminul Azlan, Ahmad Sahir, dan Nurul Fitri tidak diwakili peguam memohon jumlah itu dikurangkan dengan alasan mereka perlu menyara keluarga.

Mahkamah membenarkan masing-masing diikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 18 Disember untuk sebutan semula kes.

Tiada ulasan: