HALAMAN SANTAI

Isnin, 9 Ogos 2021

Khairy setia dengan UMNO, akui ada masalah kepercayaan terhadap Zahid Hamidi

Astro Awani
Khairy setia dengan UMNO, akui ada masalah kepercayaan terhadap Zahid Hamidi
Khairy berkata, tiada sebab untuknya meninggalkan UMNO walaupun mengakui mempunyai masalah kepercayaan terhadap presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. - Gambar fail
 
JOHOR BAHRU: Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin menegaskan beliau setia dengan UMNO walaupun menyatakan sokongan kepada Kerajaan Perikatan Nasional (PN) pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
 
Beliau juga berkata, tiada sebab untuknya meninggalkan UMNO walaupun mengakui mempunyai masalah kepercayaan terhadap presiden, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
 
"Ketika ini saya masih lagi dalam kerajaan (PN), sebab saya ada masalah kepercayaan terhadap Presiden UMNO.
 
“Saya masih dengan UMNO setia pada UMNO, biarlah saya buat kerja vaksinasi kerana ini soal nyawa rakyat Malaysia.
 
"Selagi tidak ada undian (di Dewan Rakyat), biarlah saya buat kerja juga bagi pihak UMNO kerana saya menteri UMNO.
 
“Nanti selepas kita sudah selesai undi boleh kita buat keputusan, what’s next," katanya yang juga Menteri Penyelaras Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK).
 
Pada 6 Ogos, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, mengumumkan seramai 31 Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional (BN) menyatakan pendirian untuk terus menyokong Kerajaan PN pimpinan Muhyiddin.
 
Ahli Parlimen terbabit termasuk Khairy, bersetuju agar usul percaya dibentang dan dibahaskan pada persidangan Dewan Rakyat, September ini.
 
Kenyataan Ismail yang juga Naib Presiden UMNO itu dibuat susulan pengumuman Ahmad Zahid pada 3 Ogos lalu, bahawa Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO memutuskan untuk berpihak kepada Yang di-Pertuan Agong, dan tidak akan mempertahankan Kerajaan PN pimpinan Muhyiddin.

Tiada ulasan: