HALAMAN SANTAI

Selasa, 31 Mac 2009

Bloggers Proksi BN Sebenarnya Telah Memalukan Parti

MALAYA DAILY


Sudah di jangkakan kedua buah laman maya Umno darulehsan today, serta gerakan anti PKR yang sebelum ini membuat pengumuman untuk menghebahkan gambar bogel pimpinan Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang tidak wajar kerana isi kandungan tersebut walaupun hanya mentafsir makna bogel itu merupakan tindakan tidak wajar sekaligus menunjukkan bahawa Parti Umno itu sendiri mahu menyampaikan satu mesej dan memburukkan kepimpinanna Pakatan Rakyat.

Di petik dari laman berkenaan " pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik " hanyalah retorik semata mata lebih lagi apabila tersiar semalam berhubung pendedahan yang bakal di lakukan pada jam 12 tengahari di lihat seolah berniat untuk memburukkan Pakatan Rakyat itu sendiri apabila mereka menggunakan ayat " KAMI AKAN MENYIARKAN 5 KEPING GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG "BOGEL" !!! " jadi bagaiamana ingin mereka menjelaskan isu 5 Keping gambar berkenaan.

" KAMI MAHU MENGAJAK RAKYAT BERHENTI MENJADIKAN KAEDAH 'POLITIKAL SENSASI' SEBAGAI PANDUAN BERPOLITIK " tetapi sebenarnya mereka yang mensensasikan isu bogel ini. malah di tambah perkataan kotor " pas dan pkr telah biadap pada melayu,agama dan sultan." Jadi apa maknanya ?

Seharusnya laman sebegini perlu memeberi nasihat dan contoh tauladan yang baik kerana ia melambangakan corak kepimpinan dan parti itu sendiri, malah secara tidak langsung mereka ini yang mengajak lebih ramai lagi untuk membuat tindakan memburukkan satu sama lain sehinggakan satu hari nanti bakal berlaku perbalahan besar sesama rakyat di negara ini. Jika bersih parti itu maka bersihlah kepimpinaan tersebut sekaligus keseluruhan jentera menjadi bersih. Namun saya percaya masyarakat kini pantang di tegur khsusnya pimpinan itu sendiiri sehingga kita lupa terhadap kepimpinan Rasulullah i zaman dahulu yang saling menegur dan mengigati antara satu sama lain.

Apa yang pasti dan di tafsirkan oleh pihak kami serta pembaca sekalian nescaya jelas di perlihatkan mereka mempunyai isi tersurat yang ingin di sampaikan mungkin jika di fikirkan dengan akal yang waras mungkin ketandusan idea dan tiada bukti yang kukuh ataupun mungkin di tipu oleh informer mereka maka pihak laman berkenaan cuba untuk mengubah topik berkenaan.

Saya juga berani menyatakan bahawa kenyatan yang di keluarkan " namun pihak kami sekali-kali tidak akan menjadikan 'bogel' sebegini dijadikan mainan politik, apatah lagi untuk mempamirkannya di dalam blog ! itu bukan caranya.." adalah satu lagi retorik dan maianan politik Umno dan Barisan Nasional sehinggakan gambar seorang adun dari PKR tidur pun sangup di jadikan bahan ugutan sehinggakan seluruh laman maya Umno berebut rebut meletakkan gambar berkenaan di blog blog mereka demi tujuan mengaibkan dan memalukan wanita berkenaan, maka sudah pasti jika ada gamabar berkenaan ia sudah di edarkan untuk di jadikan kempen jentera Umno dan Barisan Nasional yang semakin rakus untuk memfitnah.

Tindakan mereka menyatakan akan mendedahkan 5 keping gambar bogel juga berunsur ugutan dan memfitnah maka sudah pasti rakyat dapat menilai mentaliti dan sikap bloggers proksi Umno yang hanya mahukan popularity dan bukan idealisma pejuang sebenar.

Memang itu lah maksud tersirat " POLITIK " Tiada makna ataupun istilah yang dapat di uraikan maka dengan itu ia sering di jadikan sebagai permainan silap mata ataupun Politik itu sendiri memberi makna seribu yang tidak dapat di terjemahkan serta di kaitkan sebagai seni segala mungkin.

Bagaimana kepercayaan ingin di beri kepada laman laman seperti ini ? Yang menjadi penyalur maklumat tanpa sempadan ?

Tiada ulasan: