HALAMAN SANTAI

Isnin, 30 Mac 2009

Petanda tidak sihat

UTUSAN ONLINE


KEPALA BATAS - Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bimbang melihat bilangan calon yang ramai bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau pada pilihan raya kecil 7 April ini.

Perdana Menteri berkata, apabila 15 calon bertanding bagi merebut satu kerusi, ia turut membayangkan sokongan yang akan diperoleh oleh calon itu tidak begitu meyakinkan.

"Seramai 15 calon bertanding menunjukkan ia sesuatu (perkara) yang tidak sihat.

"Sedangkan dalam UMNO, kita mempunyai disiplin yang jauh lebih baik daripada parti pembangkang. Justeru, kita hanya ada satu sahaja calon BN yang bertanding di Bukit Selambau," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan secara serentak 28 Projek Persekutuan Kawasan Parlimen Kepala Batas di Dewan Millennium di sini hari ini.

Perdana Menteri mengulas berhubung 15 calon yang bertanding merebut kerusi DUN Bukit Selambau.

Abdullah yang juga Ahli Parlimen Kepala Batas berkata, pengundi di Bukit Selambau perlu memilih dengan bijak kerana calon BN mempunyai kemampuan untuk membawa kemajuan kepada rakyat.

Dalam pada itu. Perdana Menteri menjelaskan, dua projek mega di Pulau Pinang tidak dihentikan sebaliknya pelaksanaannya bergerak perlahan.

"Pembangunan Pusat Pengangkutan Bersepadu atau Penang Central dan Jambatan Kedua tidak dihentikan. Ia cuma perlahan," katanya.

Tiada ulasan: