HALAMAN SANTAI

Jumaat, 29 Januari 2010

Polis Pertahan Tindakan Tembak Ke Arah Ibu Tunggal

BERNAMA


KUALA LUMPUR: Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman hari ini mempertahankan tindakan anggotanya melepaskan lima das tembakan ke arah kereta dinaiki seorang ibu tunggal bersama tiga rakannya di Lebuh Raya Lingkaran Tengah pada Oktober tahun lepas.

Beliau berkata siasatan mendapati anggota berkenaan telah menjalankan tugas mengikut undang-undang dan wanita berkenaan tahu apa sebenarnya yang berlaku.

"Dia boleh mengatakan apa pendapatnya tetapi dia harus tahu dengan siapa dia bercampur, dalam keadaan kereta mana dia berada...dia tahu semuanya dan kita tahu bagaimana anggota kita tidak bersalah," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan polis kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Semalam, wanita berusia 30 tahun itu membuat aduan kepada Parti Keadilan Rakyat dengan mendakwa pada 30 Oktober tahun lepas, dia ditembak ketika berada dalam kereta bersama tiga rakannya ketika dalam perjalanan ke Segambut.

Muhammad Sabtu berkata pihak polis tidak akan menghalang sekiranya wanita itu mahu membawa kes tersebut ke mahkamah kerana polis mempunyai alasan kukuh bahawa mereka menjalankan tugas secara beretika.

Tiada ulasan: