HALAMAN SANTAI

Khamis, 30 Januari 2014

[EDISI TERDESAK] Lee Cong Wei Dicadangkan Untuk Lawan Anwar

KELAB GREENBOC

Zahidi cadangkan Lee Chong Wei dipilih calon BN Kajang


KUALA LUMPUR: Ketua Umno Bahagian Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin berpendapat MCA perlu meletakkan calon yang popular untuk mengatasi calon PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Katanya, jika MCA meletakkan calon tempatan yang dikenali ramai tetapi ia tidak dapat mengatasi populariti Anwar Ibrahim yang terkenal di seluruh dunia.

“Justru itu saya mencadangkan supaya MCA meletakkan pemain badminton, Datuk Lee Chong Wei sebagai calon BN di Kajang,” katanya kepada FMT malam tadi.

Beliau yang juga ahli parlimen Padang Besar berkata jika Lee Chong Wei menjadi calon BN, ia dapat “divert” pelbagai isu yang melanda negara sekarang.

Katanya, jika MCA pernah meletakkan pemain bola sepak, Soh Chin Aun bertanding di parlimen Kota Melaka pada tahun 1986, apa salahnya MCA meletakkan Lee Chong Wei yang terkenal di seluruh dunia juga.

Zahidi menambah jika MCA meletakkan calon baru, BN akan kalah teruk kerana para pengundi belum mengenali calon tersebut.

“Sebaliknya jika Lim Chong Wei bertanding, para pengundi sudah mengenali beliau dan tidak mustahil beliau dapat membuat kejutan mengalahkan Anwar Ibrahim.

Tiga hari lepas, Lee Chin Cheh telak meletakkan jawatan sebagai ADUN Kajang. Keesokannya walaupun SPR belum bermesyuarat menetapkan tarikh hari penamaan calon, PKR sudah mengumumkan ahli parlimen Permatang Pauh, Anwar Ibrahim sebagai calon dalam RK tersebut.

SPR akan bermesyuarat pada 5 Februari ini untuk menentukan hari penamaan calon dan hari pembuangan undi. -FMT

ULASAN GB

Begitu huru-hara dan kelam-kabut BN sekarang untuk menghadapi PRK Kajang. Puad Zakarshi minta UMNO BN tidak bertandng, MCA tibai Khairy Jamaluddin kerana Khairy kata calon BN tak semestinya daripada MCA. Najib kemuka alasan konon Kajang merupakan masalah PKR, jadi beliau tak wajar bertanding apabila cabaran dibuat agar Najib sendiri bertanding melawan Anwar.

Last-last Zahid Hamidi pula mencadangkan nama Lee Chong Wei sebagai calon BN.

Kalau Najib sebagai PM sendiri takut untuk bertanding di Kajang baik tak usah bertandinglah.... macam PRK Penanti dulu. Siapa lebih hebat dari Najib dalam BN?

UMNO BN dah nampak petanda jelas ia bakal dikangkungkan di Kajang...

Tiada ulasan: