HALAMAN SANTAI

Jumaat, 28 April 2017

PKR, MB Selangor ghairah konsert Selena Gomez, dakwa Pas

ARIF ATAN

Datuk Seri Mohd Azmin AliDatuk Seri Mohd Azmin Ali

Mengungkit penganjuran konsert artis Amerika Syarikat Selena Gomez di Shah Alam, seorang perwakilan Pemuda Pas menjadikan program hiburan tahun lalu itu sebagai contoh sikap PKR terhadap Islam.

"Ia antara contoh bagaimana PKR tidak komited untuk memperkukuh Islam. Antara lima garis panduan tahaluf Majlis Syura Pas (adalah) mesti wasilah untuk perkukuhan Islam.

“PKR di Selangor, MB (Datuk Seri Azmin Ali) tidak bersungguh-sungguh untuk perkuatkan Islam. Macam mana mereka ghairah (dengan) konsert Selena Gomez?

"Tak ambil peduli suara yang dikemukalan kita dari Pas, umat Islam dan NGO-NGO Islam,” kata Aubidullah Fahim Ibrahim ketika berucap bagi menyokong usul untuk memutuskan tahaluf siyasi dengan PKR.

Tahun lalu, Pas walaupun sebahagian kerajaan negeri Selangor membantah konsert 'Selena Gomez The Revival Tour' daripaa pelbagai kenyataan sehingga demonstrasi penyerahan memorandum pada minggu-minggu terakhir program itu dijadualkan berlangsung pada 25 Julai.

Menurutnya lagi, komitmen untuk mengukuhkan Islam merupakan antara syarat dalam kerjasama antara Pas dan PKR.

Selain itu, dia turut menyebut sikap PKR sebagai sebuah parti oportunis yang bertindak tanpa berunding dengan sekutunya juga antara faktor hubungan politik kedua-dua parti tersebut dihentikan.
Usul tersebut kemudiannya diluluskan dengan sebulat suara.

Tiada ulasan: